woensdag 4 juli 2012

Favoriete goede doelen en adverteren

Een van de belangrijkste redenen voor mij om deze blog te starten was de wens om anderen in financiële problemen te helpen met tips maar ook vooral deze te voorkomen.
Bij het voorkomen en oplossen van financiële problemen geloof ik in mensen voorlichten, trainen en hen hun zelfvertrouwen en eigen kracht terug te laten vinden.

Daarom gaf of wil ik (kleine) bedragen geven aan:

- het diaconaal noodfonds in mijn eigen woonplaats. Zij helpen mijn plaatsgenoten niet alleen materieel maar gaan in elk geval ook bij de mensen thuis langs om te inventariseren wat men nodig heeft. Waar nodig wordt administratieve begeleiding gegeven (budgetteren, schulden aanpakken, administratie op orde).

- http://www.consuminderhuislandgraaf.nl/ Een prachtig initiatief in Limburg. Om in aanmerking te blijven komen voor materiële hulp van het consuminderhuis, wordt van deelnemers ook wat verwacht. De deelnemers volgen een "cursus" waarin budgetbeheersing, besparing en later milieubesparing worden behandeld. Ook wordt er door hen geholpen in het huis. Deelnemers kunnen er ook leren koken, hun eigen groenten leren verbouwen of leren hoe je (van afval) leuke cadeautjes kunt maken.

- Het genoeg vriendenfonds. Voor al die anderen die niet in Limburg wonen, heb ik laatst een donatie gedaan aan het vriendenfonds van Genoeg. Zo kan Genoeg mensen met een laag inkomen een gratis jaarabonnement aanbieden, dat zij anders niet zouden kunnen betalen. In het blad Genoeg kunnen zij veel tips en inspiratie opdoen, in elke uitgave is er ook een artikel over een huishoudbudget.

- In de planning zit nog een donatie aan de voedselbanken in Nederland. Omdat zij veel moeite hebben, de voedselpakketten voldoende te vullen en op de meeste plaatsen helaas een wachtlijst hebben.
Je kunt de voedselbanken gratis steunen door op deze site te stemmen op de voedselbanken. Voor elk kopje koffie dat geschonken wordt in een horeca gelegenheid aangesloten bij "Etenbij", wordt dan een bedrag gedoneerd aan de voedselbanken.

- Ik heb gezamenlijk met anderen, namens anderen als cadeau en zelf microkredieten verstrekt via KIVA. Alle leningen zijn altijd netjes terug betaald. Dan komt altijd het lastigste; bepalen wie ik een lening ga verstekken met het terug betaalde geld...

Tot nu toe heb ik van deze blog alleen inkomsten gehad via Bol.com. Degenen die -> daar rechts op een boek uit mijn leeslijst hebben geklikt en vervolgens iets aangeschaft bij Bol, hebben daarvoor gezorgd (ik krijg dan een percentage van de verkoop). Waarvoor dank! Het bedrag is gedoneerd aan het diaconaal noodfonds (plus opbrengsten niet versturen kerstkaarten en eigen bijdrage). De andere donaties hierboven, heb ik uit eigen geld gemaakt.

Ik heb verder nooit advertenties gehad op mijn blog, omdat ik absoluut geen reclame wilde maken voor dingen, waar ik niet achter stond.
Ik heb de laatste tijd "last" van mensen die hier gratis reclame willen maken en ik zie en hoor, dat het best wel meevalt om nette advertenties op je site te krijgen. Ik heb er nu toch al werk aan om irritante mensen te weren en wissen dus ik ga het maar eens proberen. Binnenkort komt er wat reclame hier dus.
Ik moet al mijn inkomsten opgeven aan mijn uitkeringsinstantie, omdat ik een WIA uitkering ontvang. De inkomsten die ik overhoud daarvan, ga ik volledig doneren aan goede doelen. De inkomsten van Bol heb ik opgegeven en niet terug hoeven te betalen, ik hoop dat van de rest ook genoeg overblijft.
Ik heb niet de intentie of wens om zelf te verdienen aan deze blog, pas als ik zelf echt tot de doelgroep zou behoren van mijn favoriete doelen hierboven, zal ik een deel van de inkomsten zelf houden.
Die kans is erg klein en als dat zo is, dan zal ik dat hier ook melden. Tot die tijd, gaat dus 100% naar een goed doel.

Wie hier wil adverteren kan contact met mij opnemen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.