donderdag 7 juni 2012

Klei en cadeautje

 Maandagochtend wilde Minipenny kleien maar de klei was keihard geworden. Jaren terug vond ik op Instructables al eens hoe je zelf veilige klei kunt maken, die je daarna kunt bewaren in de koelkast (het is gewoon brooddeeg). Minipenny is er meer dan een uur zoet mee geweest. Instructables en het Nederlandse hoedoe zijn leuke bronnen voor creatieve en besparende instructies hoe je zelf dingen kunt maken. Met een beetje rondkijken doe je veel inspiratie op. Ook youtube en de rest van het internet staat er vol mee.
 Gister was een vriendin jarig. Ze vroeg een financiële bijdrage in de aanschaf van een nieuwe MP3-speler. Het is een goede vriendin en dan een envelopje, zo afgezaagd... In de gang lag een geel tupperware bakje klaar om haar terug te geven, ik wilde eens oefenen met zelf taarten decoreren en haar inspireren om haar taarten hobby weer op te pakken en samen werd dat dus... een neptaart van brooddeeg met haar tupperwarebakje en geld eronder. Ik had alleen nog groene voedingskleurstof (toko of Jamin) dus het werd een groene taart met bloemetjes uit de tuin.
Het standaardtje met cijfers en plek voor een kaarsje kocht ik ooit eens bij de eurowinkel, daar kunnen we nog veel verjaardagen plezier van hebben.
Voor vaderdag wil ik een echte taart gaan maken. Op de site de leukste taarten.nl staan recepten en instructies hoe je zelf een taart kunt maken en decoreren.  Ik red me wel met een theelepel en aardappelschilmesje als gereedschap. Eventueel op internet opzoeken hoe je bepaalde figuurtjes maakt zoals bloemetjes of poppetjes (zoek ook op klei, brooddeeg en Fimo). Op de verjaardag kreeg ik heerlijke carrotcake, dat smaakte naar meer. Ik denk er nu dus aan om voor vaderdag een carrotcake te maken, met groene icing waar ik op een of andere manier pieken in ga maken zodat het op gras lijkt en dan wat figuurtjes erop (ik wilde een decoratie maken over lekker buiten zijn en wandelen enzo, dat vindt papa zo fijn en leuk).

3 opmerkingen:

  1. leuk Moneypenny! Fijn dat je er tijd en aandacht aan kunt geven en dat je het ook doet! Zal ze vast gewaardeerd hebben!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Moneypenny,

    Je brengt mij op een idee, met de worteltjestaart. Ik heb nog nooit zoveel complimenten voor een baksel gekregen als met het recept van Uit de keuken van Levine: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2010/11/worteltjestaart.html

    Misschien een tip voor jou?

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg! Wat zal je vriendin dat leuk hebben gevonden! Ik vind het een prachtige taart.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.