woensdag 30 mei 2012

1000 euro verdiend in 2 uur

Wij kregen een brief van onze schadeverzekeraar dat onze verzekeringen binnenkort afliepen en automatisch verlengd zouden worden. Daar was ik erg blij mee, zo hoefde ik ze niet te bellen wanneer we ze konden opzeggen. Ten eerste wil ik van onze tussenpersoon af (zie blog over hypotheekleed) en ten tweede had ik het gevoel dat we wel erg veel betaalden als ik in Genoeg of op andere blogs zag, hoeveel anderen betaalden voor verzekeringen.

Ik heb meerdere vergelijkingssites geraadpleegd (Geld.nl, Independer en geencentteveel*) en sites van verzekeraars die ik kende en/of tegen kwam in de vergelijkingen. (*Deze lijst is niet compleet en deze sites tonen niet alle verzekeringen, daarnaast zijn ze niet zo onafhankelijk als soms hun naam je moet doen geloven, even googlen dus!)

Op een A4 maakte ik een overzicht van onze verzekeringen en schreef ik premies, eigen risico, eventuele klantwaarderingen e.d. en dekkingen onder elkaar op om ze makkelijk te kunnen vergelijken. Verzekeraars die me niet aan stonden, sloeg ik meteen over.
Wat me overigens opviel, was het verschil in poliskosten, er zijn verzekeraars die niets rekenen, er zijn er die wel 9,87 Euro rekenen! Ook iets om goed op te schrijven en te vergelijken dus, die poliskosten.

Ik heb ook goed gekeken naar de dekking van onze zorgverzekering en bij de Europese reisverzekering dus wat weg kunnen laten (mocht ik naar werelddekking gaan, dan moet dat wel, de vergoeding buiten Europa is op mijn zorgverzekering nihil), ook dekking voor wintersport, annuleren en risicovolle sporten hoef ik niet, geld wil ik dan weer wel (maar dat kostte maar 0,42 per maand). Omdat ik een complete rechtsbijstand had gekozen incl verkeer, is dat niet meer nodig bij de auto's.
Soms kan het voordeliger zijn om alles los onder te brengen bij verschillende verzekeraars dus ik keek (nog)niet naar pakketten.
Toch kwam ik op een pakket uit bij de SNS bank, waarvan alle premies voordeliger waren dan wat ik tot dan toe had gevonden en de dekking prima of zelfs beter.  Update: de SNS heeft onze aanvraag afgewezen omdat we een verkeerd adres hebben doorgegeven. Blijkt dat we in hun systeem staan als klant terwijl we alleen maar een hypotheekofferte hebben aangevraagd, 5 jaar geleden. Nu moet ik eerst per post met kopiën paspoort erbij een adreswijziging doorsturen, dan zou ik alles opnieuw moeten aanvragen. Ik weet niet, of ik daar nou wel zin in heb allemaal, wat klantonvriendelijk! Even verder zoeken dus...

Alleen mijn vierwielertje, dit jaar hoop ik zijn "Sweet sixteen" te vieren*, was elders voordeliger uit (*dat is nog maar de vraag, de remmen piepen soms en hij piept bij de vijfde versnelling). Die heb ik dus los elders verzekerd. De verzekeraar van mijn auto maakte me niet zo uit omdat ik alleen WA nodig heb, ik wil alleen dat een eventuele tegenpartij krijgt waar hij recht op heeft.
Van SNS kreeg ik ook nog opzegbrieven voor onze huidige verzekeringen, waarbij ze zo vriendelijk waren ook nog het antwoordnummer te geven van onze huidige verzekeraar. Scheelt weer een postzegel (tja, je bent een krent of je bent het niet...)

Totale besparing per jaar bijna duizend euro!!! Onze totale premie is gehalveerd!! Dat is lekker verdiend voor een paar uurtjes werk!
Het is ook 80 euro speling in ons budget in het "if all else fails"-scenario (wanneer op een of andere manier mijn WIA uitkering zou stoppen terwijl ik nog steeds geen werk heb) waar we al rekening mee houden (ivm regelgeving en politiek). Ik ga meteen instellen dat er vanaf augustus 80 euro per maand automatisch naar de spaarrekening gaat.

Van de nieuwe peuterjuf van Minipenny kreeg ik ook de tip om bij Van Haren te kijken voor goede sandaaltjes. Online zag ik leuke, die ze niet hadden in haar maat in de winkel, dus ik paste een andere kleur en bestelde via de webshop met 5 euro korting. Als ik online iets bestel of naar een attractie/pretpark ga, zoek ik altijd of er een kortingscode beschikbaar is (google naam winkel en korting), vaak krijg je al meteen korting als je je aanmeld voor de nieuwsbrief. Nog eens 5 euro verdiend dus.

Wanneer je op dit moment een pak peperkoek koopt met de gele sticker "probeer nu GRATIS" en de actiecode BKC448327098 gebruikt, krijg je bij bolletje weer een gratis pak peperkoek.

Ook Try now is soms wel aardig, je kunt hier gratis kleine proefpakketjes bestellen. Helaas kwam de minidouchgel voor MrPenny te laat binnen maar ik had wel handig verpakte en gratis thee op vakantie.
De mannendouchegel is niet meer te bestellen maar niet getreurd, bij Xenos en de drogisterijen liggen nu van die handige kleine flesjes in alle vormen en maten, een keer kopen en altijd een gratis miniflaconnetje van je eigen douchgel en shampoo voor op vakantie.

4 opmerkingen:

  1. Zo heb ik een paar jaar geleden ook mijn verzekeringen aangepakt. Heb zelf alleen slechte ervaringen met de sns (waar we eerst de hypotheek hadden)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Moneypenny,

    Ik ben n.a.v. je blog mijn verzekering nagelopen, maar ben in vergelijking met de SNS goedkoper uit bij de FBTO. Misschien omdat ik daar korting krijg vanwege lidmaatschap bij Vereniging Eigen Huis, maar dat lidmaatschap heeft ook nog andere voordelen en kost zo'n 24 euro per jaar. Het enige verschil is dat FBTO geen schade vergoedt die je zelf aanricht in je huis. (laptop laten vallen e.d.) Dus afhankelijk hoe wild jij en je huisgenoten zijn, is dat misschien een nadeel.

    groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. contact op te nemen via: jessywhitfunds@gmail.com voor lening bieden een zeer laag tarief als u belangstelling weer zo te krijgen voor ons dat we kunnen proceed.Thanks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Perfect voorbeeld van hoe louche verstrekkers van leningen zijn. Via een gmail account geld lenen van iemand die niet eens de Nederlandse taal beheerst?? Daar trappen jullie dus niet in, dus ik laat deze maar even staan.

      Verwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.