maandag 9 januari 2012

Week 1 AD (after dreamline)

Eerste week aan de slag met mijn droomlijn c.q. goede voornemens.

Maandag;
boekenopruiming en zuinige zure room
Boekenkast opgeruimd/ anders ingeruimd in het kader van minder spullen en meer opruimen. Weer wat boeken voor de "weg" krat.
De kinderboeken die ik echt heel wilde houden, gingen naar boven, de rest staat nu onder in de kast om gebruikt te worden ipv alleen maar afgestoft te worden.
Boeken meteen op bol.com en Marktplaats gezet, die het niet meer waard waren apart gehouden voor de kringloop. Er gaan meer dan 30 boeken de deur uit. Ik heb al 12,50 "verdiend" aan boekenverkoop (plus leuke mailwisseling).

's Morgens had ik in een beker een trechtertje gezet met daarin twee koffiefilters* met daarin weer zoveel yoghurt als erin wilde passen. Met tussendoor een keertje de beker leeg gooien had ik 's avonds bij het eten een lekkere hangop die dezelfde structuur had als zure room maar dan zuiniger en veel minder vet.*volgende keer neem ik een nieuwe witte, katoenen, zakdoek, dat bespaart weer twee koffiefilters.
We aten tortilla's/enchilada's vandaag, daar nemen we wel eens zure room bij.
Vorige week heb ik de lijst met alle voorraad bijgewerkt en aan de hand daarvan een weekmenu gemaakt. Ik hoefde maar een paar dingetjes bij te kopen...even de voorraad eerst eens opmaken. Dat ruimt ook weer lekker op.

Dinsdag; rustdag
Ai... iets te veel gedaan gister, vonden mijn handjes en ruggetje niet zo leuk.

Woensdag; nog een rustdag
Nog maar een doel toevoegen; niet over m'n grenzen heen gaan.

Donderdag; pannenjacht
De anti-aanbak van onze bakpan was echt he-le-maal op, nu alweer? Ik heb nu een bakpan met keramische binnenkant gekocht, van een goed merk, met levenslange garantie op het materiaal. Minder vet en minder geld voor nodig. Goed voor het afvallen dus en het plan te investeren in goede spullen.
Vrijdag; vooruitgang in de moestuin to be
Vandaag lieten we onze laurierstruiken incl wortels verwijderen (via klus op Marktplaats). We hadden er een hard hoofd in maar het is hem gelukt met wat uurtjes spaaien en zagen met de hand. Gewoon zo'n man met gouden handjes, geweldig. Ik heb de beste man meteen gevraagd om nog even wat fruitbomen te verplaatsen. Als ik mijn man dat vraag, blijft dat weer liggen en is het weer voorjaar voor hij er weer eens aan toe komt, dan is het dus te laat. Yaaaahoeoe! Ik kan nu ein-de-lijk op de (moes)tuin verder aanleggen (ook doel/plan).

Zaterdag; shoppen in Amsterdam
Een vriendin van me wilde met wat meiden gaan shoppen in Amsterdam, gewoon gezellig, zei ze....
Hmm... ik? uitgebreid shoppen? met 4 andere vrouwen nog wel?? Is dat leuk dan???
Nou, het was gigagezellig! De helft kende elkaar maar half of niet eens maar het was meteen super gezellig. Best wel een hele overwinning voor mij, ik heb er echt van genoten ook. Iedereen vond het leuk en gezellig, we gaan vaker wat doen met z'n 5-en. Op mijn droomlijn/ goede voornemens stond dat ik over 12 maanden een nieuwe vriendschap gesloten wilde hebben, met een vrouw (ik vond dat heeeeel moeilijk maar ik heb de afgelopen maanden heel erg veel geleerd op de cursus), dat gaat zo dus ook wel erg goed.
Niet echt veel gekocht, wat kleine dingen. Nog 5 euro korting geregeld voor een vriendin op een trui van 30 euro, toch weer leuk meegenomen. De man van die winkel zei dat er van een andere trui wat van de prijs af kon maar die wilde ze toch niet. Tja, als die man laat merken dat er te handelen valt, dan ga ik het ook even proberen op een andere trui...

Zondag; zelfgebakken brood
Toen ik zaterdagavond laat thuis kwam lag er een 100% biologisch speltbrood te rijzen onder een handdoek. Die had mijn man zelf gekneed met de hand (ook zelf het speltmeel gemalen op de molen). Weer vaker helemaal zelf een brood bakken stond in zijn droomlijn. Wil iemand het recept? Voordat ik op de bank in slaap viel rook ik nog net een heerlijke lucht. Zondagochtend was het ontzettend lekker ontbijten.
Manlief ging met de uk uit wandelen terwijl ik wat rust nam, ik was nog totaal kapot van de dag ervoor. Wat een lieverd hè? Ik ben ook al, ook heel trots op, sinds dinsdag cold turkey afgekickt van de cola light. Ik draaide m'n hand niet om voor 1 tot 2 liter per dag soms. Misschien daarom ook moe.

Maandag; een engerd!
Toen ik vanmorgen bij een stoplicht in mijn binnenspiegel keek, kreeg ik een dejavú gevoel. De achteropkomende auto reed hard en remde laat, hij leek het niet te gaan redden. Niet weer hè? (het zou de vierde keer geweest zijn). Het ging net goed maar ik vond wel dat die sukkel beter uit moest kijken (hij was afgeleid door iets dat ie zag). Met halve hartkloppingen mijn weg vervolgt, blijft die "sukkel" toch achter me rijden, volgt me zelfs naar mijn bestemming, stopt op hetzelfde parkeerterrein, gaat zitten "loeren" op me. Kijken of hij keek, ja, hij keek en weer... Okee, dacht ik nog, ben ik nou gek en meen ik dit maar, is dit toeval of... hiiiiiiiii.... een engerd, wat moet die van me?! Ik stap uit, hij ook (owh...help).... zegt ie "je uitlaat hangt los, als je daarmee door blijft rijden, heb je heel veel schade". Het was dus geen sukkel of engerd maar een ontzettende lieverd die achter me aan was blijven rijden om me dat te zeggen terwijl hij misschien ook nog wel wat anders te doen had. Sukkel die ik ben, ik moest zo omschakelen van hiiiii naar ààààh...dat ik hem wel bedankt heb maar niet zo als ik had moeten doen. Things are not always what they seem to be!!
(De uitlaat heb ik, gelegen op twee veiligheidshesjes, zelf terug kunnen hangen in de bevestiging. Wel even meteen bij de garage een nieuw ophangrubber besteld, het ophangrubber heeft een beetje last van rubbermoeheid na al die jaren).
Nog steeds cola-vrij.

Oh ja, ergens tussendoor ook nog bezig geweest met de hypotheek en het plan meer af te lossen.
Ik moet deze week echt even de voorlopige teruggave aanpassen (aangezien sparen via de belastingdienst niet meer kan, wat ik pas een paar maanden wist dat we dat deden. Raar eigenlijk dat die voorlopige teruggave bij ons te laag is terwijl we toch gewoon ieder jaar aangifte doen) en onze vorige zorgverzekeraar vriendelijk verzoeken de premie terug te boeken, we hebben deze maand nu dubbel premie betaald. Ik stond daardoor mooi voor paal bij de Lidl, daar was het saldo van de "boodschappenrekening" niet op toegerust (kan niet rood staan, op ons verzoek).

3 opmerkingen:

  1. Jij bent goed bezig!!! Goed van je!!!
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een activiteiten en doelen allemaal!
    Ik werd ook eens achtervolgd door een creep en deze wilde me duidelijk maken dat ik mijn tankdop niet had vastgemaakt:-)
    Je kunt de premie van de afgeschreven zieketkosten laten storneren. Heb ik ook gedaan toen we overstapten anders kun je wachten tot St. Juttemis voor zij het overmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe snel wil je al je doelen bereiken? Wel is het een prachtig begin, ik heb de neiging rustiger aan te doen zodat ik het hele jaar alles vol kan houden.

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.