woensdag 2 november 2011

traktatie

Minipenny trakteerde vandaag "worteltjes" met een van haar favoriete konijntjes (op de gedeelde eerste plaats staan onze eigen schatjes) erop met daarin knijpfruit.
Na een kleine tegenvaller moest ik gister mijn traktatieplan omgooien maar uit eindelijk is het nog iets redelijks geworden. De kindjes herkenden er een wortel en een konijn in, missie geslaagd.

De kosten waren afgerond 35 cent per kind (knijpfruit van Lidl is 1,49 voor 6 stuks, pakje crêpepapier 0,90 bij Pipoos, groen papieren lint had ik nog (Wibra, 1 euro voor 100 meter) en dan nog 6 blaadjes geprint).
Het originele plan was een worteltje van crêpepapier met daarin rozijntjes (konijnenkeutels!) maar het werd natuurlijk weer een last-minute actie en de rozijntjes waren uitverkocht bij de super.

Vorig jaar had ik een duurder cakeje en nog een uitdeelboekje erbij. Achteraf vond ik dat een beetje TE allemaal.
Ik vind regelmatig "rommel" in het laatje van dochterlief waar ik persoonlijk niet op zit te wachten, dan is er weer getrakteerd. Met "rommel" bedoel ik een speeltje of dingetje met weinig speelwaarde en/of verre van veilig. Dat gaat vaak dezelfde avond nog de prullenbak in als Minipenny naar bed is. Zonde van de verspilling van de grondstoffen, zonde van het geld, zonde van de moeite. Ik doe er dus niet meer aan mee.

Morgen wordt mijn meisje alweer 2 jaar, weer een mijlpaal. Het lijkt van de ene kant dat ze nog maar zo kort bij ons is en nog zooo klein is, aan de andere kant lijkt het alsof ze nooit weg is geweest en al zo'n grote zelfstandige meid is.
Ze loopt alleen nog steeds niet helaas, ze is sinds een groeispurt in de vakantie eigenlijk alleen maar achteruit gegaan. Ze had al sinds de vakantie veel moeite met omrollen of gaan zitten als ze op haar rug lag en dat heeft ze wel gekund. De laatste weken rolt ze helemaal niet meer om, je vind haar op precies dezelfde plek terug als waar je haar de avond ervoor hebt neergelegd 's morgens. We beginnen ons nu dus toch wel zorgen te maken dus ik heb haar fysiotherapeut gevraagd om een doorverwijzing naar een kinderarts. Het kan helemaal niks zijn of iets van voorbijgaande aard maar we willen het nu toch wel echt zeker weten. Ik hoop maar dat ons lieve kleine meisje niets ernstigs of beperkends heeft.

(P.S. Ja, het is inderdaad erg laat. Voor Minipennies cadeau voor morgen moest er ook nog last minute wat gemaakt worden en papa ligt al vanaf 8 uur in bed (ziek))

4 opmerkingen:

  1. Ik vind ze er erg leuk uitzien, mooi!! En een fijne dag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh superleuk idee wel, ik houd m in mn achterhoofd, volgende maand word mini-zoon alweer 4 dus zal ik ook iets te trakteren moeten verzinnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Moneypenny, wat een superleuke traktatie.

    Wat betreft je zorgen om het lopen, die snap ik. Onze zoon was ook heel laat. Tot bleek dat ons huis niet erg uitnodigend was om te oefenen. (geen salontafel e.d. dus grote afstanden die overbrugd moesten worden. We hebben toen een degelijke loopkar geleend, met een baksteen erin om hem te verzwaren en ineens begon meneer te lopen, met zijn rollator...

    Hopelijk ook geen reden tot zorgen voor jou.

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap voor je man. Dan sta je er ineens "alleen" voor.
    Leuke traktatie heb je gemaakt! Ik heb ook niets met van die goedkope dingetjes die zo in de prullenbak belanden.....
    Het ene kind is ook later met lopen (en andere dingen)dan het andere kind. Goed dat je om een verwijzing naar de kinderarts hebt gevraagd. Misschien is het niets om je zorgen over te maken, maar goed dat je naar laat kijken als je je zorgen maakt.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.