zondag 13 november 2011

Recensie: tas met zonnepaneel (a-solar bag)

De A-solar city bag http://www.a-solar.eu/

Voorlopige recensie

Wat is het:
Een handtas met zonnepaneel en powerbank (accu) met plaats voor en de mogelijkheid tot het opladen van een mobiele telefoon, iPad, gps/navigatie-systeem, mp3-speler, mobiele spelcomputer, e-book-reader etc. onderweg of thuis zonder een stopcontact.

Wat kost het:
79 euro, inclusief BTW, exclusief bezorgkosten (prijs 13-11-2011). Ik vroeg en kreeg hem voor mijn verjaardag van mijn man.

Wat krijg je daar voor:
Een zwarte handtas (27x22x7) met handige opbergvakjes, en een goed verstelbare draagriem, met een zonnepaneel in de flap, accu, diverse stekkertjes zodat je verschillende apparaten kunt aansluiten. handige opberg vakjes.
Aan de binnenkant is er een vakje voor de powerbank, een vakje voor een mobiel, twee elastieken om een pen handig binnen handbereik op te bergen, een stukje lager nog twee pennenvakjes en 4 vakjes op creditcardformaat, aan "de overkant" is er een groot vak gemaakt. De rits zit er bewust omgekeerd in, daardoor wordt de tas spatwaterdicht (is mij verteld door de fabrikant, ik dacht dat het een productiefout was, jammer dat die informatie niet gegeven wordt).
Aan de buitenzijde is er nog een vakje met daarboven, goed bedacht, een musketonhaak zodat je je tas veilig en handig aan een lus van je broek kunt haken.

Hoe werkt het:
De powerbank/accu wordt opgeladen geleverd, je kunt dus meteen je mobiel/apparaat opladen. Ik heb de eerste nacht de accu helemaal leeg laten lopen op mijn mobiel. Mijn mobiel was de volgende ochtend helemaal opgeladen. Vervolgens kun je de accu weer opladen via het zonnepaneel.
Het werkt dus!

Is het milieu-vriendelijk?
Op meerdere manieren zelfs. Je bespaart natuurlijk energie (en geld) door je apparaten op te laden via zonlicht maar ook is de tas zelf voor 51% gemaakt uit gerecycled PET-materiaal.We like-we like!

Pluspunten:
Milieu-vriendelijk, geldbesparend, de veilige musketonhaak, handige opbergvakjes, de tas draagt fijn (al heb ik hem maar 3 uur gedragen momenteel).

Minpunten:
Dat zijn er helaas op dit moment nogal wat. We hebben een klacht ingestuurd naar A-solar omdat het stiksel van de tas erg slecht is. Het stiksel is al losgelaten op een plek, het stiksel zit in een hoek niet goed (de stof is eigenlijk ook niet helemaal mooi tot een nette ronde hoek gevormd) waardoor de tas binnen afzienbare tijd lelijk open zal gaan staan op die hoek en de voering zit op twee plekken niet goed (waardoor de voering uitsteekt). We moesten foto's opsturen van het stiksel en wachten nu op een e-mail van A-solar over hoe ze dit op gaan lossen.

 We hopen dat we een maandagmorgen modelletje hebben ontvangen, van een tas van deze prijs verwacht je een betere kwaliteit. Jammer dat het technisch wel goed zit maar dat er niet voldoende aandacht is besteed aan het uiterlijk van de tas. Een kapotte of lelijk geworden tas beland bij veel mensen thuis weer in een hoek en dat zou jammer zijn, ik zie natuurlijk het liefst de solar tassen een big hit worden zodat we veel energie gaan besparen.
Ook is het jammer dat er geen handleiding is meegeleverd. Zo brand er op de powerbank een blauw lampje, een blauw knipperend lampje of een rood lampje maar je weet niet wat dat betekent. Na veel zoeken vind je op de website bij de FAQ dat het rode lampje betekent dat de powerbank energie aan het opladen is via het zonnepaneel. Dat een blauw lampje betekent dat de accu vol is moet je beredeneren doordat het blauwe lampje aangaat als je de powerbank voor het eerst aan zet. Ik DENK dat het lampje nu blauw knippert omdat de accu bijna leeg is. Verder ook geen uitleg over hoe je het beste om kan gaan met het product, zoals de accu regelmatig leeg laten laden voor de levensduur van de accu of iets dergelijks. Dat de rits bewust omgekeerd in de tas is gezet, wordt ook niet uitgelegd. Jammer. Een handleiding op de website met alleen een verwijzing hier naar toe op het label dat aan het product zit zou al voldoende zijn (en papier besparen).

Voorlopig oordeel:

5


Erg jammer, het had allemaal zo mooi kunnen zijn.
(en mijn man baalt natuurlijk enorm dat zijn cadeautje een tegenvaller is)

Update 27-11:
Helaas moet ik mijn oordeel bijstellen naar een
3
Omdat we nog steeds niets van A-solar hebben gehoord en nu ook na circa 10 keer openen en sluiten het klitteband van de sluiting los heeft gelaten.


En verder bij ons thuus:
Vrijdag kregen wij veel bekijks toen we met "onze" vier kindertjes in optocht naar de supermarkt liepen (11-11 was de dag van de duurzaamheid ;-) ) Twee van de kindjes van de nicht van mijn man zijn net zo blond als Sarah en eentje heeft net zo'n bruin haar als mijn man dus het leek net of we rondliepen met uitsluitend eigen werk toen het ook nog zo gegroepeerd liep toevallig.
De oudste (5) zei dat ze wel vaker met z'n drieën gezellig in bad gingen en dat er dan best nog wel plaats was voor nog een kindje dus ze gingen gezellig met z'n vieren in bad. Hoe milieuvriendelijk!
Het was behoorlijk vermoeiend en heel anders dan anders, 4 kinderen tegelijk, zie het ook maar in het gareel te houden allemaal. De onplezierige taken en luchtjes zijn ook heeel anders dan bij je eigen kind.
N. van 2,5 bleek een enorme diaree-luier te hebben toen ze in bad gingen, B van 4 plaste in bad waardoor zijn zus (die ik al minutenlang vruchteloos uit bad probeerde te krijgen) ineens toch het bad uit vlamde en even later zag ik B van het badwater drinken (terwijl ik zijn zus probeerde af te drogen), ieieieieieh! Toen ik B-lief ook uit bad had en aan het afdrogen was melde zuslief dat ze een scheetje had gelaten in de slaapkamer. Toen ik de slaapkamer inliep was de cirkel compleet, ik had van elk kind serieuze braakneigingen gehad, B en ik vluchtten terug de badkamer in. Maar verder was het heel leuk, behalve dan dat ik de vader van de kids tot mijn stomme verbazing tegen kwam, die had vrij, ouderschapsverlof. Pardon???!!!! De hele dag vrij? ouderschapsverlof? Waarom sta ik hier dan een uur en een kwartier van huis om een hele dag op JOUW kinderen te passen???? Tja... vrijdag is haar dag met de kinderen dus haar probleem, vindt hij. Hij wil ze best op die dag maar dan wil hij ook maar de helft van de alimentatie betalen (terwijl hij al te weinig betaald en het krap is voor haar). Hoe haal je het in je hoofd denk ik dan, je bent toch vader van die kinderen?!
De crematie de volgende dag was heel mooi, ik ben blij dat ik geweest ben. Tussen de kerk en het crematorium in kreeg ik enorme heimwee naar Brabant toen ik de omgeving zag maar toch vind ik Utrecht ook erg leuk en ben ik er aan gehecht geraakt.
Na etenstijd kwam ik aan bij mijn schoonouders met Sarah. Het bedienen van mijn schoonvader was gelukkig ook mooi en fijn gegaan. Woensdag wordt hij geopereerd, de heel dikke darm gaat eruit. Er staat extra personeel bij de operatie voor het geval hij weer een hartstilstand krijgt tijdens de operatie en we hopen op een goede uitkomst.
Op de crematie hoorde ik pas dat mijn stiefmoeder toch ook geopereerd wordt. Zij houdt nog wel een heel stuk dikke darm over en na een half jaar een tijdelijk stoma kan ze een hersteloperatie krijgen. Misschien gaat zij ook al binnenkort.
Tja.... voor het zeggen heb je het niet. Ik ben heel erg blij dat ze gebruik kunnen maken van de moderne technieken zodat ze in leven mogen blijven en/of weer een hogere levenskwaliteit kunnen krijgen. Het wordt misschien even zwaar voor ons allemaal maar we krijgen er zoooveel voor terug!

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat de tas deze schoonheids en beginners (?) fouten heeft. Groot gelijk dat je aan de bel trekt, wat dacht je van een bedrag terug? Zou de pijn wel verzachten.
    Van die oppas-pappa flapdrol: Gekker moet het niet worden. Achterlijk hoor.
    Verders veel sterkte met de zieke familieleden. Zulke dingen gaan je echt aan het hart.
    Warme groet uit de casa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik mij afvraag is of het uit kan om de tas te kopen en de kosten van het opladen er uiteindelijk uit te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.