donderdag 3 november 2011

De tweede verjaardag van Minipenny


Ons cadeau, een zelfgemaakt (IKEA hack) keukentje, winkeltje, poppenkast, whiteboard, schoolbord, zitbank en speelgoed opberg meubel. Een deel van de tussenwand kan neergeklapt worden zodat het meubeltje gebruikt kan worden als poppenkast, winkel, loketje of wat Sarah zelf nog gaat bedenken. Ze kan hier jaren mee vooruit en het zal niet snel stuk gaan. Mocht ze het keukentje etc. ontgroeid zijn, dan is het te gebruiken als zit- en opbergbank.Mocht het helemaal op zijn, dan kan het gerecycled worden.
Op de opbergbakken zit een foto van wat er in de bak zit, dat is handig met helpen met opruimen (ook voor papa, gniffel).
Er komen nog links en rechts twee deurtjes en in het midden een klep. Op de rand komen nog draaiknoppen, er komt nog een gordijntje, een laag witte verf, een très chique marmeren aanrechtblad (plakfolie), etc., etc.. Aan de "onderkant" van dit plankje komen 4 zwarte schijven, omgedraaid en op het "aanrechtblad" gelegd, is het de kookplaat. De deurtjes moeten er nog voor en hij moet nog in de verf, er moet een gordijntje komen, etc., etc. We dachten dat het in elkaar zetten het moeilijkste en meeste werk zou zijn en al die kleine dingetjes, ach... dat deden we wel even. Helaas is hier ook de griep ongenode gast in huis dus al die kleine dingetjes zijn nog niet af helaas. Komt nog wel goed.
De pannetjes, winkelinrichting en kassa hadden we op een verlanglijstje gezet en heeft ze vorige week al gekregen van het eerste deel van de verjaardagsvisite. Daardoor heb ik nu een leuk compleet gebeuren.

In plaats van naar een pretpark of dierentuin gingen we naar een andere kinderboerderij dan normaal. Die heeft een leuke speelplaats erbij. Veeeeeel leuker dan de hele dag in de buggy zitten. Ze heeft het overmorgen denk nog over de beestjes die ze van dichtbij heeft gezien.
 


Oeps, het was een beetje later geworden, dus in plaats van pannenkoeken bakken thuis, gingen we even buiten de deur lunchen bij de goudgele "M". Lekker fout mag op een verjaardag.


In een van de opbergbakken vond Sarah nog een cadeautje, een boel poppenkast poppen (Koninginnedag 2 jaar geleden gekocht en weg gelegd, ik had toen het idee al in m'n hoofd). Die vond ze wel interessant! Alleen had ze al die Disney figuren nog nooit gezien, bedacht ik me vanmorgen pas.

Na het slaapje mocht Sarah daarom lekker lang TV kijken. Ik had wat kringloop videobanden gepakt om haar te introduceren met Doornroosje, de kleine zeemeermin en Aladin (weet iemand van welk Disney verhaal die twee muizen zijn by the way?) 
Het slimme ding had vanmorgen even met wat poppetjes uit de bak gespeeld, zag een stukje van Doornroosje, klimt van de bank (wij dachten "oh, nou, die concentratie was wel heeel kort!"), trekt die bak open en plukt er zo een van de goede feeën uit en kruipt weer terug op de bank met de goede - goede fee van Doornroosje. Ze is nu veel bezig met dingen die hetzelfde zijn. Daarom leggen volwassenen het nou dus af tegen een klein kind met memory, dat geheugen is fenomenaal!

Na de film van Doornroosje (gezellig tussen papa en mama in of erop, we hadden ons voorgenomen vandaag niets anders te doen dan leuke dingen doen met/ voor Sarah) bakte papa nog pannenkoeken, die erg goed gekeurd werden door de jarige job.

Zonder grote, dure, merkcadeaus en zonder dierentuin of pretpark poespas maar met een beetje zelfmaak, een beetje tweedehands en een beetje strategisch verlanglijstje hebben we ons lieve kleine meisje dus toch behoorlijk schandalig weten te verwennen.

Zondag komt de laatste helft van de verjaardagsvisite en dan zit de verjaardagsweek er eindelijk op.
Ik vind het hartstikke leuk als al dat bezoek komt hoor maar ik ben ook altijd weer blij als ze gaan, vooral als er hele drukke kinderen of mensen bij zijn, pffffff. Ik hou van al onze familieleden en vrienden, het zijn geweldige schatten allemaal echt waar maar er zitten er een paar bij, als ik daar vijf minuten naast zit komt het rook me uit de oren van het gekwetter (joh, lief mens, haal toch ff adem tussendoor).
Wel heerlijk hoor, als je je verjaardag samen met je kind kunt vieren, dan kun je volledig in de ontkenning dat je je eigen verjaardag eigenlijk ook viert en dus weer een jaartje ouder bent.
Ik heb nu weer zo'n mijlpaal. Zo'n getal dat je gaat terug kijken; hoe oud ben ik nu, wat heb ik al gedaan, wat heb ik bereikt, hoeveel rimpels heb ik al, hoeveel kilo is erbij sinds m'n 18e, hoe staat of hangt de rest erbij.... shit...
We reden voorbij het winkelcentrum en manlief zei "Hee kijk, ze bestaan dit jaar al 30 jaar". En ik heel beteuterd "Wat? Dertig jaar? Boehoe, het winkelcentrum is pas 30 jaar oud en moet je kijken hoe dat eruit ziet, ik word 35!".

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg!! Die muizen komen uit Assepoester :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd, met jezelf, en met jullie mooie minimens! Wat een geweldig cadeau hebben jullie haar gegeven - echt SPEELgoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat ontzettend gaaf die Ikea hack!! Heb je heel-heel-heel toevallig ook iets wat lijkt op een werkbeschrijving?

    Wij willen namelijk ook graag de trofast-kast halen, maar zo is hij helemaal multi-multi-functioneel! Supergaaf!

    Mocht je iets van een beschrijving hebben, zou je deze dan willen sturen naar van-alles123 @ hotmail.com? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @LLMM: aaaah, Assepoester, bedankt! Ik zal eens kijken of ik die ook nog heb (ik heb ooit een hele doos oude videobanden gekocht voor een habbekrats)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @bespaarmama: oei, moet ik even kijken. Ik heb wel wat getekend en geschreven maar gaanderweg pas je weer eens wat aan en veranderen er maten en inzichten. We hebben twee vuren planken van ik meen 40 x 230 gekocht en daar alles uit laten zagen en zelf nog wat gezaagd. Ik zou ook even moeten denken hoe we het er ook alweer allemaal ingepuzzeld hebben. Wordt vervolgd... Heb je er haast mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met deze mijlpaal alweer! Er zullen er nog vele volgen...
    Leuk jullie zelfgemaakte multifunctionele meubel, gaat ze vast heel lang van genieten.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat! En wat een leuk keukentje hebben jullie gemaakt! Leuk ook dat het multi-functioneel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow, wat een mooi cadeau. Net als bespaarmama was ik me aan het orienteren op een Ikea geval, maar zou het graag multifunctioneel willen inzetten. Dus mocht je een uitgebreidere beschrijving hebben, dan hoor ik het graag!
    (creatieveveranderingen.blogspot.com) Mocht je het willen delen dan kan je me ook mailen: creatieveveranderingen@gmail.com.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.