maandag 8 augustus 2011

weekend

Vrijdag
Weekboodschappen bij Lidl. Ik keek mijn bonnetje eens na, wat was nou "een beetje luxe" en echte "luxe"?De afgelopen week ben ik (o.a. door te lezen op een forum hoe krap anderen financieel zitten) me nog meer gaan realiseren hoe ongelooflijk goed wij het nu hebben en dat ik nu in staat ben anderen te helpen en dat ook echt wil gaan doen. Ik wil al heel lang juist mensen in Nederland graag helpen. Je kunt wel geld naar het buitenland sturen maar helaas komt armoede en honger ook in je eigen omgeving voor....
Zaterdag
Weer een ombinatie-ritje gepland: wat ophalen, op de koffie bij schoonouders, (trouw)schoenen kopen voor manlief terwijl oma oppaste en daar even naar Action met m'n verlanglijstje (hebben we hier niet, heel stuk rijden).
Mijn schoonmoeder was aangenaam verrast dat ik eens een keer groenten uit eigen tuin voor haar had en ook zelfgemaakte jam. Eerder kregen we zo hier en daar groenten en soms jam van mijn schoonouders maar helaas is het tuinwerk nu te zwaar voor ze, ze vinden het echt heel leuk dat wij dit nu ook doen en ze was er echt blij mee.
Mijn schoonvader komt uit de schoenindustrie en wist nog een goed adresje van een schoenwinkel aan huis ergens. We hadden het visitekaartje al jaren maar nooit geweest, we gaan nu zeker vaker als we iets nodig hebben. De verkoper zag meteen met een blik dat mijn man de verkeerde maat droeg, blijkt die jongen toch al jaaaren in schoenen 3 maten te groot te lopen!!! Sja, ik heb wel eens wat gemeend en gezegd maar ja, je neemt toch aan dat zo'n jongen z'n eigen schoenmaat wel weet... Het zal wel wennen zijn voor ons allemaal, als manlief verlost is van z'n Lucky Luc-loopje (wijdbeens, voeten naar buiten, stoer sloffend, ja, hoe moet je anders je Pipo-schoenen aan zien te houden?) op z'n nieuwe schoenen. Sarah had vanmorgen wel een goede bestemming gevonden voor al die extra ruimte:

Zoals je ziet, kopen wij pas iets nieuws als het oude echt versleten is... ahum.

Zondag
We hebben verschillende boekjes (tweedehands) maar via internet is het ook ideaal zoeken naar een leuke, gratis wandelroutes (gewoon gegoogled).  Wat hebben we weer een mooie plek en mooie wandeling aan onze favorieten kunnen toevoegen, wauw! (Landgoed den Treek-Henschoten). En wat hebben we toch een stortbui op ons kop gekregen, wauw! (nog wel op buienradar gekeken en bewust iets meer naar het oosten gegaan maar bui was ongeoorloofd afgebogen??).

's Avonds deden we wat administratie; saldi tellen. Eens per maand, rond de 10e, vul ik alle saldi in op een Excel sheet dat we al jaren hebben (soms maar eens per twee of drie maanden). Ik tel alles bij elkaar op en dan reken ik uit hoeveel we erop vooruit, of achteruit zijn gegaan. Vervolgens ga ik kijken of het verschil wel klopt met wat we extra hebben uitgegeven of extra hebben ontvangen (belastingteruggave bijvoorbeeld), kijken of we wel echt ons netjes hebben gedragen ;-). Ik begon er een naar gevoel over te krijgen, omdat de gezamelijke rekening leeg was maar het bleek dat we ons toch heel netjes hadden gedragen. We hebben gewoon veel kosten gemaakt de laatste tijd. Deze maand was ik dus wel erg blij dat ik het zo bijhoudt, ik begon al een beetje benauwd te worden en te doen.

We hebben ook een Excel-sheet met bestedingsplannen, daar staat bijvoorbeeld een begroot bedrag op voor de bruiloft, een reservering voor de vervanging bepaalde zaken en reservering voor een dakraam dat we nog steeds willen zetten. Onder de streep is dan een bedrag over en daar zouden we dan iets van kunnen doen zonder voor de rest klem te komen zitten en/of geld te moeten lenen van de bank, mocht alles tegelijk komen.
Als we dus iets aan "luxe" zouden willen, moet het er wel zijn, onder die streep, anders moet het wachten.

Vandaag
Meteen als eerste werk naar de Lidl, ik wachtte al maandenlang op een aanbieding voor precies-zo'n-rugzak-als-ik-wilde en jawel hoor, hij kwam. Net op tijd, de rugzak die we veel gebruiken op vakantie, wandeltochten en voor sport gaat nu echt af en toe niet meer open of dicht, er zit in gat in de bodem en ik ben al wat spullen verloren. Wie wacht, die heeft wat...voor 15 piek.
Saai hè, bijna hetzelfde nieuw kopen ;-)? Op de achtergrond nog Sarah's "ballenbakbox". Ik had een doos vol met ballen gekregen, bij die verhuizing laatst, het tentje was al weggegooid, de box werkt ook prima, dikke pret.

Ik denk eraan om zo toch maar de droger te gaan gebruiken, anders red ik het niet met de (kook)was met dit natte weer. Moet ik er alleen wel bij gaan zitten met een paar oordoppen en een rookmelder voor de zekerheid (had ik al gezegd dat wij pas iets nieuws kopen als het oude echt, echt versleten is? ;-) )
Dillema, koop ik toch een droger? Het is zo milieu-onvriendelijk maar soms ook zooo handig....

Waar heeft mijn lieve kleine meisje nou toch weer geleerd dat het leuk is om lekker stout gekke bekken te trekken als er foto's van je gemaakt worden?? Ze zat echt bewust te poseren vanmorgen.

3 opmerkingen:

  1. Ik kwam via Ultieme Mama blogs op jou blog en ik zat ook laatst een stukje te lezen over wat nou luxe is en echt luxe. Zo nu en dan koop ik een 'verwen'product voor mijn dochter en soms voor mezelf.

    Ik doe dit vaak met een nieuwe concept in nederland, namelijk kortingscodes. Op deze manier worden de goedkopere internetprijzen nog goedkoper!

    Van de week waren er 2 H&M kortingscodes die ik tegelijk had gebruikt en bespaarde daarmee 25% op het duurste product plus nog is €5,- korting! Echt geweldig om deze site in de gaten te houden! http://www.e-kortingscode.nl

    hopelijk hebben jullie er net zoveel aan als ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo iedereen, ik ben Kathie Roper door naam, schrijf dit getuigenis omdat ben echt dankbaar voor wat Mason Diego deed voor mij en mijn familie, toen ik dacht er dat was geen hoop hij kwam en mijn familie weer levend voelen door ons leningen lening tegen een zeer lage rentevoet van 2%. En zijn mij geweest grondig voor een lening te regelen mijn schulden voor de afgelopen drie maanden alle ik ontmoette opgelicht en nam mijn geld totdat ik heb eindelijk een God ontmoet verzonden geldschieter. Ik had nooit gedacht dat er nog steeds legitieme lening kredietverstrekkers op het internet maar tot mijn grootste verbazing kreeg ik mijn lening zonder veel tijd te verspillen, dus als je er op zoek naar een lening van elk bedrag dat ik u om e-mail heer Diego via e-mail adviseren zou: {diegoloancompany@yahoo.com} en vrij zijn van internet oplichting. Bedankt... Kathie Roper uit Californië, USA.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn naam is Mrs.Juliet Quin. Ik woon in Canada en ik ben een gelukkige vrouw vandaag? en ik vertelde mijn zelf dat elke geldschieter die mijn gezin te redden van onze arme situatie, zal ik een ieder die op zoek is naar lening aan hem verwijzen, hij gaf me geluk voor mij en mijn familie, ik had behoefte aan een lening van $ 30.000,00 aan over als ik ben een alleenstaande moeder met 3 kinderen ontmoette ik deze eerlijke en godvrezende man lening geldschieter die me helpen met een lening van $ 30.000,00 Canada Dollar begin mijn leven, hij is een godvrezende man, als je in nood van de lening en u betalen de lening terug aub

    contact met hem hem te vertellen dat is Mrs.Juliet Quin dat u verwijzen naar hem. Contact opnemen met dhr Larry Perez via e-mail: (businessfinances@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.