woensdag 27 april 2011

Het loopt hier... niet?

Onze peuterpuber wilde 2e paasdag bij opa en oma toch ineens lopen, achter de "rollator" van haar neefje waar oma haar achter had geplant. Ik pinkte een traantje weg en manlief barstte bijna uit elkaar van trots, ze loopt, wauw!
Van oma mochten we de rollator lenen zodat ze thuis verder kon oefenen. Thuis vertikt ze het om binnen zich ook maar op te trekken aan het ding en op het kinderdagverblijf had de juf haar in haar onschuld achter een rollatortje gezet waarop volgend het hele speelplein even kwam kijken wat er aan de hand was met onze dramaqueen. Ze wil thuis wel buiten lopen met de rollator maar dus wel alleen buiten, met mama, met DIE.
Dat eigenwijze heeft ze echt van mijn man.
Wij blijken een zeer interessante buurt te hebben met vele bezienswaardigheden, alles wordt enthousiast aangewezen of begroet (waardoor er af en toe een lichtschicht waarneembaar is hier, van een kat die pijlsnel vlucht voor de gillende peuterpuber), je bent wel even onderweg zo ;-).

De lokale radio had mijn persbericht opgepakt en daarom zat ik vanavond voor een beetje gratis reclame voor de speel-o-theek met grote oorkleppen op en een intimiderend grote microfoon voor m'n neus met 3 brokken in m'n keel in de studio. Ieieieh! De programmamaker had zichzelf en mij niet echt goed voorbereid waardoor ik dingen weer moest corrigeren en ging vragen stellen waar ik niets van wist van te voren en ook nog eens geen antwoord op wist. Welke wielmaten kinderfietsjes hadden bijvoorbeeld.... Hùh?! Dat liep dus ook niet goed maar goed, misschien hebben mensen het daardoor juist onthouden... hoopikdan?

Dan kom ik ook nog eens nergens toe de laatste week lijkt het wel, voorjaarsonrust of moeheid?

Ook aan de bruiloft moet ik nog e.e.a. doen aan regelwerk en vandaag heb ik daardoor minstens een halve minuut in stilte doorgebracht achter mijn laptop. Wat mensen toch durven te vragen zo gauw het woord "bruiloft" valt. Het vieze is ook nog dat ze op hun website en een flyer een prijs vermelden die nog geen 40% is van wat ze daadwerkelijk op de offerte zetten. Meer dan 40 euro p.p. voor even feliciteren en wat drinken, voor nog een uurtje, bij het gemeentehuis. In nog geen 400 jaar dus!
Nu heb ik dus tussen het gemeentehuis en de feestlocatie wat kilometers en tijd te overbruggen en geen mogelijkheid om onze gasten van een koel drankje te voorzien tussendoor. Picknicken? Picknickmandjes meegeven.. Ideeën, iemand??

1 opmerking:

  1. Misshien is er leuke overdekte buitenlocatie in de buurt met mooi natuurgebied waar je in je kenissenkring informeert of er iemand drank wil schenken of misschien is er een leuke zaal in de buurt, die je kunt afhuren waar je hetzelfde kunt doen. De gemeente verhuurt vaak zalen voor een habbekrats. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.