zaterdag 30 april 2011

Bespaard op kinderkleding en een zandbak

Met gepaste trots presenteert huize Penny de Koninginnendagcollectie 2011.
Het blauwe tuniekje linksboven was 1,50 (bleek van een duur merk te zijn, zag ik thuis pas, ik kijk daar niet naar), alle andere kleertjes waren.... 20 cent per stuk, ook de dunne slaapzak maat 90 waar ik nog zo naar op zoek was (ik had maar een dunne slaapzak voor de zomer en die moet toch ook wel eens in de was). Van te voren thuis even braaf op het lijstje gekeken wat ik nog nodig had in de komende maten en toen op pad. Wel een gelukje hoor, 20 cent...! Totaal bespaard: 107,50 (uitgegaan van gemiddeld maar 7 euro per kledingstuk nieuw bij Zeeman of Wibra).

De opbrengst van dit jaar is wel heel wat beschaafder dan de opbrengst van de Koninginnenmarkt van vorig jaar, op een electronisch liedjesboek na, voor 50 cent, heb ik geen speelgoed gekocht. Ik dacht wel dat Sarah zo'n boekje leuk zou vinden maar ze heeft al zoveel dat ik het niet nodig vond nog wat nieuw speelgoed erbij te kopen maar ach, 50 cent. Het is echt een schot in de roos, ze vind het boekje geweldig.

Sarah kreeg vanmorgen ook al een zandbak. Ze heeft er heerlijk in gespeeld en ze wilde er niet meer uit toen we naar de Koninginnemarkt en supermarkt gingen.
Gister hebben we een grote kunststof bak met deksel gekocht bij de Zweedse ballentent. Het ging weer op z'n Utregs hoor maar uiteindelijk heeft ie 8 euro gekost. Bij de Gamma even twee zakken speelzand gehaald, eentje was eigenlijk ook voldoende geweest. Zo kun je dus een complete zandbak, die handig verplaatsbaar is (handig als je tuinen nog verbouwd moeten worden!) met deksel voor 10 euro hebben. De gaatjes in de deksel leggen we na het spelen dicht met bakstenen, zo blijft de deksel ook beter liggen. Bespaard: 20 euro, minimaal.
Mijn vader doet het ook handig, die heeft voor de kleinkinderen een speciekuip met zand om mee te spelen. Ze kunnen er niet in zitten maar wel heerlijk spelen en rommelen met zand vanaf "de buitenkant".

Het is wel welkom, die besparingen, het wordt echt het duurste jaar ooit voor ons. Gister hebben we een nieuw bed gekocht, de tuin moet nog op de schop en dan de bruiloft nog.
Eigenlijk wilde ik niet zo'n super dure jurk maar ik ben toch overstag gegaan, ik ga m'n droomjurk laten maken. Je kunt wel altijd op de centjes letten maar je moet ook een beetje leven en een beetje lief voor jezelf zijn (zoals ik al eerder zei, wij zijn soms meer selectief consument dan consuminderaars). Ik heb in mijn leven nog maar een kans, één dag om zo'n jurk te kunnen dragen waar iets in m'n buik heel blij "plop" van zegt en gaat kriebelen als ik er een zie, waar ik altijd van gedroomd heb om er eens een te mogen dragen.
Ik ben er zo vol van en blij mee en ik mag mijn beste vriend, die ik altijd alles vertel, niets vertellen omdat het ongeluk zou brengen en het "niet hoort". Hnguh... moeilijk hoor.
Nou weet ik dat hij wel eens leest hier maar niet vaak dus ik kan hier redelijk veilig een linkje neerzetten zodat jullie een beetje snappen in welke categorie het ongeveer gezocht moet worden, mijn droomjurk, en mocht hij toch weer eens lezen, hier niet klikken schat.

Vanmorgen bleek ik een SMS'je van gister gemist te hebben. Ik schrok toen ik het berichtje zag en moest even huilen. We hebben elkaar vanmorgen wat vaker geknuffeld hier, pfff...
Het zwaard van Damocles is gevallen, een van onze beste vrienden en onze leukste familieleden gaan toch scheiden. We hebben nog een hele tijd gehoopt dat ze er uit konden komen samen, zeker omdat ze drie kinderen hebben. Het begon ons wel steeds duidelijk te worden dat de kinderen misschien juist meer gebaad zouden zijn bij een scheiding.
Nu heeft hij gister zijn koffers gepakt toen zij was werken, de kinderen naar bed gebracht zonder iets te zeggen of uit te leggen (dat moest zij maar doen) en toen zij thuis kwam, is hij vertrokken. Hij heeft niets gezegd over de kinderen, niet eens wanneer hij ze weer wilde zien, hoe zij het moet oplossen op de dagen dat zij werkt en hij bij de kinderen was, dat mag ze zelf allemaal uitzoeken blijkbaar. Dat hadden we niet van hem verwacht. Ik hoop zo enorm, dat de kinderen niet de kinderen van de rekening worden.
"Gelukkig" ben ik nog steeds werkloos en daarom kan ik komen oppassen op vrijdagen voorlopig en dan hoop ik dat er iemand anders kan op zaterdag. Ik weet nog niet of en wanneer ik ingeschakeld moet worden, het lijkt me wel even een flinke maar leuke uitdaging, 4 kinderen tegelijk verzorgen!

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo meeleeft met je vrienden en dat je gelijk klaar kunt staan. Dat zal "haar" enorm helpen denk ik. Succes!!
    Fijn dat je zo lekker kon scoren tijdens koninginnedag!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een prachtige collectie zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.