donderdag 6 januari 2011

Positief

Het mag vandaag nog net; de allerbeste wensen wensen voor dit jaar!!
Dat het maar een mooi en positief jaar mag worden voor ons allemaal.

Zo rond Kerst verzuchten manlief en ik samen "phoe, wat een rotjaar was 2010 zeg" en we gingen de rotdingen opsommen. "Wacht even", zei ik, "laten we maar beter beginnen met de positieve dingen". Dat deden we, alle dingen die we dit jaar mochten meemaken, mochten houden of hebben en ook ons konden veroorloven (zoals de vakantie, ons huis, de inrichting, het had ook anders kunnen zijn tenslotte) en ineens waren die minder leuke dingen veel minder belangrijk en erg, we konden er ook geen meer noemen.

Mijn goede voornemen voor 2011 is het sleutelwoord "positief".
Positief denken, positief blijven (ook in saldo en dus vooruitdenken), positieve vooruitgang boeken, etc., als het maar positief is.

De Kerstperiode was de mooiste die ik ooit heb gehad. Mijn grootste droom is uitgekomen; onderdeel zijn van een gelukkig gezin waar veel liefde en warmte is en vooral met Kerst is dat echt heel fijn en doet en maakt dat veel goed.
Ik zei in een vorige blog dat ik er zo naar uit zag om kerstlichtjes in de oogjes van ons meisje te zien. Een paar dagen voor Kerst gebeurde het. Ik stond aardappelen te schillen, ik keek even naar haar en daar zat ze, onder de kerstboom, met kerstboom- en pretlichtjes in haar oogjes - geweldig!


In de kringloopwinkel vond ik tijdens het werk ook nog twee dingen waar ik naar op zoek was. Ik kreeg het voor nog geen appel en ei mee van de bedrijfsleider, ook heel positief! Soms vind of krijg je vanzelf wat je zoekt als je maar wacht.
.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Moneypenny,

    Ik wens je een heel positief 2011 toe!!!!
    Het gaat vast lukken.
    Je bent zo goed bezig!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja fijn, he, als je krijgt waar je op wachtte. Dat wachten wordt vaak wel beloond ;) Heerlijk vind ik dat ook altijd. We hebben zo veel voor nop gekregen... te veel om op te noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n fijn uiteinde met je gezin. Nu vooruit kijken en op naar alle mooie dingen in 2011. Ik heb eens iemand horen zeggen: kijk niet om, dat is dom....

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je droom uit kwam. En positief in het leven staan kan alleen maar positief uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie wens! Ik zie jullie grietje met haar lichtjes-ogen genieten - en ik geniet vanuit de verte mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.