zondag 16 januari 2011

Goedkoop is duurkoop II

Vervolg op het ovengedoe.
Onze combi-combi dag afgelopen vrijdag (nuttig en aangenaam combineren om de combi-oven weg te brengen) liep een beetje anders.
Naar oma gingen we niet, we vonden het (kleine) risico dat Sarah nog steeds besmettelijk zou zijn toch wel een risico, we gaan wel als we de combi weer mogen ophalen.
We zijn wel op de weg terug nog wat leuks gaan doen in de buurt (we hebben beiden jeugdsentiment in Nijmegen liggen. Best apart, we hebben elkaar misschien vroeger al wel eens gezien denken we).

Bij Selectron (dat is het bedrijf dat de service doet voor Samsung) in Arnhem ging het super. We werden netjes en leuk geholpen door een mevrouw aan de balie.
Onze inpakkunst werd op prijs gesteld maar alles moest eraf zodat de oven gecontroleerd kon worden op schade (heel logisch, anders krijg je onmogelijke discussies).
Alle accesoires die we van Bobshop mee moesten sturen, daar hadden ze geen behoefte aan, dat was helemaal niet nodig geweest.
Achteraf toch wel goed dat we alles met pijn en moeite erin hadden gestopt, toen we vertelden dat we een keer een flinke "plof" gehoord hadden, werd er naar de metalen rekjes gekeken. We krijgen nu ook gratis een nieuwe glasplaat en een nieuw rekje (omdat een rubber dopje onder het rekje niet goed was, is er een soort steenslag in de glasplaat gekomen door die plof, dat rekje mag geen contact maken met de glasplaat als de magnetronfunctie aan staat, daar zijn die dopjes voor maar die moeten dan dus wel goed zijn).
Netjes hè?

We begrepen ook dat het nog erger is dan we dachten; Bobshop hoeft nog niet eens te bellen naar Arnhem, ze hoeven alleen maar op een moment dat het ze het beste uitkomt een knopje op een website te drukken. Te veel moeite als je aftersales als een keuze beschouwt ipv een verplichting blijkbaar.

Ik had overigens wel gekeken naar recensies over Bobshop, die waren goed maar... die stonden wel op de prijsvergelijkingssite, ik vraag me achteraf af hoe betrouwbaar die recensies zijn als degene die de website beheert betaald wordt door de (web)shops die daar adverteren vergeleken worden...

Geleerd dus:
- prijsvergelijken op internet prima; beoordelingen en recensies uit andere bronnen halen;
- via internet bestellen prima; echter grotere en duurdere artikelen kopen we alleen nog bij een bedrijf met fillialen in den lande voor het geval we een klacht hebben na aankoop (en dan wel het juiste bedrijf lastig vallen met je klacht hahaha)
- geen service krijgen bij het bedrijf waar je gekocht hebt of onnodig op kosten gejaagd worden, NIET prima (uiteraard), bellen met de producent en je komt een stuk voordeliger een stuk verder...

Soms krijg je ook juist ergens service waar je het niet verwacht omdat je niet zo veel betaald hebt. Zo kwam er jaren geleden tot mijn verbazing keurig een reparatiebusje op afspraak voor de deur waar mijn goedkope Aldi-fiets (130 euro) in verdween om er even later gerepareerd met meteen een servicebeurtje erbij weer uit te komen. Afgelopen week werd ik ook heel netjes geholpen bij Wibra met een artikel van 1,99 dat niet voldeed.
Soms heb ik zelf ook niet zo'n zin om iets kleins of goedkoops te gaan ruilen maar meestal ga ik toch maar als ik nog een bonnetje heb terug, ook 2 euro is weer 2 euro (van mij) en anders blijven er kwalitatief slechte dingen in de winkels liggen, als niemand terug gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.