vrijdag 3 december 2010

Water storing in ons dorp

Vanmorgen vroeg (de kleine is vroeg wakker he) kwam manlief erachter dat er boven bijna geen water meer uit de kraan kwam. Oh...dacht ik, en draaide me lekker nog even om.
Ach, er stond nog water in het babybadje om het toilet door te spoelen, op het aanrecht staat nog opgevangen water (opgevangen terwijl het water warm wordt) en in de trapkast 3 flessen gekocht water voor nood, dus ach... komt wel goed.
Er ligt genoeg sneeuw buiten dat je in een emmer kunt scheppen en bij de verwarming ontdooien mocht het echt bar en boos worden hier.

Ik moet nog even opscheppen over gister hoor. We moesten mochten weer naar de dietiste gister. We hadden echt ons best gedaan en ... tadaaaaaa, ik ben 1,8 kilo afgevallen en mijn man 1,7 kilo.
We vinden de dietiste nog steeds een beetje apart en belerend maar ach... het doel heiligt de middelen.
Zo deed ze ons het oneerbare voorstel om, als we toch per sé frietjes wilden halen, samen één bakje friet te delen, met ketchup. Ik durfde niet naast me te kijken, ik denk dat ik dan gebroken was van het lachen als ik mijn mans gezicht had gezien. Volgens haar had je ook altijd honger en ging je 's avonds borrelnoten etc. eten als je frietjes was wezen halen. "Nee hoor", zei ik, "als je gewoon ieder een flinke portie friet eet en twee snacks niet".  De komende tijd blijft haar reactie erin hier, we zullen het regelmatig roepen "Tweej snacks???!!!!!"
MrPenny kreeg nog de wind van voren omdat ie z'n huiswerk niet had gedaan (alles invullen wat je at, hij is niet zo van de lijstjes), ik moest eigenlijk stiekempjes al lachen (Zo, hoor je het eens van een ander). Toen werd hij nog aangesproken op "de alcohol" alsof hij een zware drinker was. (Dat knurft had ook maar 3 a 4 dagen ingevuld, net het weekend, dus hij had op die drie dagen 's avonds bier gedronken dus dat werd even aangerekend als de standaard voor de hele week).
Manlief werd er allemaal een beetje cynisch van in zijn reacties en ik was heel blij dat Sarah rondscharrelde op de grond, kon ik af en toe onder de tafel duiken en het daar uitproesten.
Maar goed, we zijn afgevallen en we gaan door!

6 opmerkingen:

  1. Proficiat! Afvallen in zo'n lekkere feestmaand is al heel bijzonder. In januari had je ook kunnen beginnen met lijnen.
    Ik ging zelf voor alternatieven voor pudding met slagroom dus dan magere kwark. Geen hele zak chips maar een bakje. Dat soort dingen.
    Het EDH systeem dus eigenlijk.

    Maar ik ben nog niets afgevallen hoor, dat komt nog.

    Groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee hele snacks? Hoe durf je het alleen al te opperen!! *hihi*

    Maar ontzettend goed zeg, allebei afgevallen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo Moneypenny!!!! Alles wat je nu al afvalt hoeft straks in het nieuwe jaar niet meer en begin je het nieuwe jaar al een stukje slanker.
    Handig een kind soms he, vooral onder de tafel om even bij te komen ......
    Lijn ze!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed hoor, je merkt het vast ook in je portemonee. Je kunt ook afspreken 1x per 14 dagen ovenfrietjes te eten. Succes!
    Bespaarma(atje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel fijn zo'n serieuze diëtiste eigenlijk. Je bent vast in goede handen.
    Ik eet trouwens ook altijd twee snacks bij mijn patat: een bamibal en frikandel, en die doop ik lekker in de fritessaus. Hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. roos zei

    Heel goed dat afvallen maar ik zou hard gillend bij de dietiste weg zijn gehold! Wat belerend.

    En patat en snacks brrr vind er niets aan! Dus als er bij ons friet op tafel komt altijd uit de oven als bijgerecht. Kids vinden het wel lekker.

    Maar probeer vol te houden (vooral als een broek weer past dat motiveert)en succes!

    met gr Roos.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.