donderdag 11 november 2010

vrekkenbroeken en autostoeltjes

Kapotte rits-rem
Ik zag gisterochtend mijn mans broek hangen en ik wilde jullie deze even niet onthouden:
 Zo beschermd manlief al tijden zijn eerbaarheid. De rem van de rits is stuk maar hij heeft een elastiekje aan z'n rits gefriemeld en dat elastiekje maakt ie dan weer aan z'n knoop vast. Het was mij niet echt opgevallen dus het werkt. Nou moest ik hem natuurlijk wel even plagen door te vragen of hij ook wel altijd een reserve elastiekje op zak had voor het geval deze zou klappen, ik zag hem denken....errrr..
Nou heb ik ooit gelezen, ik geloof in de Vrekkenkrant compleet uit de bieb, dat je ritsremmen ook weer kunt laten werken door gewoon met een tangetje even te knijpen aan weerszijde. Ik zal het toch maar eens voorstellen aan hem.
Manlief heeft a. geen zin om te winkelen, laat staan passen en b.wil ook al geen nieuwe broeken kopen omdat hij binnenkort een kleinere maat hoopt te hebben. Ik heb toch ook geen nieuwe broek gekocht en wat zwangerschapsbroeken voor thuis van zolder gehaald. Voor buitenshuis heb ik nog een nette zwarte, een jeans en een lelijke bruine broek, 't zou net moeten gaan...

Autostoeltjes
Ons een-ig meisje is inmiddels wel een beetje uit de maxi-cosi gegroeid. Zo'n ding zou dan goed moeten zijn tot 13kg. Ik zou niet graag het kind zien van 13 kg dat wbt lengte nog wel in de Maxi-cosi past, noch het moeten baren (gewicht bij 1 jaar gedeeld door 3 is ongeveer rond het geboortegewicht, zegt men, auauwuw).
Ik zat dus al een tijdje op Markplaats te azen op tweedehands autostoeltjes. Deze week keek ik weer eens en toen had ik beet: een stoeltje (Maxi Cosi Priori) voor 20 euro en vandaag eentje voor 15 euro. Van de eerste was de bekleding verschoten en versleten, die ben ik opnieuw aan het bekleden met die zwarte broek waar ik uit geknapt ben. Is die dikke kont van mij nog ergens goed voor, de stof van een voor- of achterpand van de pijp is breed genoeg voor het middenstuk en ik denk dat ik met nog een pand wel de zijkanten kan doen. Ik ga ook nog 2 badstof aankleedkussen hoezen hergebruiken of een ander stukje stof en dan heb ik voor 35 euro, een kapotte broek en wat draad twee autostoeltjes (excl moeite, het wordt nog wat hoor....)

Ik vond hier inspiratie over het opnieuw bekleden van een autostoeltje en de schrijfster van deze blog heeft weer hier gekeken.
Leuk! Die stofjes! Die van mij worden wat saaier maar ach.. meestal doet ons meisje bijna meteen haar oogjes dicht als we in de auto stappen.

P.S. update: de bekleding van het stoeltje van 15 euro is nog prima, schoon en heel dus dat scheelt me één broekspijp en heel wat moeite ;;-). Even door de machine heen met een beetje Dettol erbij en klaar.
Ik denk dat ik maar een handeltje begin in Maxi Cosi's. Je koopt gewoon een oudere Maxi Cosi voor ten hoogste 15 euro op Marktplaats, je koopt de nieuwste bekleding voor 60 euro los en dan heb je precies hetzelfde als wat in de winkel staat voor rond de 200 euro. Of je maakt zelf een nieuwe bekleding met een lapje van 1 meter hele leuke stof en wat band en dan is het nog design, exclusief, limited edition of hoe je het ook wil noemen ook nog.
Ik snap dat nou niet helemaal, dat iemand een helemaal nieuw autostoeltje koopt omdat het hoesje nieuw is en mensen dan kunnen zien dat je de laatste, nieuwste en duurste hebt gekocht, blèh.(ik hoorde van een familielid ook dat ze het te veel gedoe vond om de bekleding even los te halen, in plaats van even wassen verkocht ze het op internet en dan werd er weer een nieuwe, schone gekocht voor het volgende kind)  Rare lui, die Nederlanders..

4 opmerkingen:

  1. Maar een rits is toch ook eenvoudig te vervangen. Als je het sierstiksel los haalt is het zo geklaard. Zo zou ik een stoeltje ook bekleden. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @lottebees: ik heb bewondering en respect voor je, zeker als het zonder keizersnede was. Sarah was 2185 en ik schrok me rot toen ze er ineens al was, ik zat nog te wachten op "de enorme, grote pijn" maar het dubbele lijkt me toch wel een uitdaging.
    Bij Prenatal kun je ook losse hoesjes kopen, die zijn 15 euro. Ik heb alleen een zomerhoesje voor de maxi cosi gekocht bij Prenatal en die ging weer terug omdat de kwaliteit belabberd was, je zag dat het niet lang mee zou gaan. Slecht genaaid, slecht afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een elastiekje? Dat kan veel handiger. Gewoon een kleine sleutelring die precies om de knoop past en klaar is je rits. Even met een tangetje prutsen werkt maar 1 keer, daarna is de rem echt stuk. Een sleutelring houdt het jaren (sprak ze uit ervaring, bloos ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @caro: hahaha, ik moest echt lachen om je reactie. Bedankt voor de tip, zal het doorgeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.