maandag 15 november 2010

Verwarming

Ik zondig al weken tegen mijn eigen regels van zuinigheid en voorkoming van verspilling.
Regelmatig lig ik in m'n warme bedje en hoor ik boven de combi-ketel aanslaan; aaarrgghh, weer vergeten de thermostaat naar beneden te draaien voor we naar bed gingen!
Ik hou mezelf voor dat ik mijn man wakker zal maken als ik uit bed ga om naar beneden te gaan maar de echte reden is natuurlijk dat ik geen zin heb om uit bed te gaan.

Gelukkig staat bij ons de thermostaat niet zo hoog (max 18 graden schat ik) maar het zal zo een flinke rekening worden!
Ik heb net daarom een herinnering in mijn electronische agenda gezet, elke avond om 21:00u "thermostaat naar beneden". Mijn man gaat vaak rond 22:00u al naar bed om nog wat te lezen, 23:00u wil hij toch wel slapen. Ik moet eigenlijk vaker gewoon meegaan, ik blijf nog wel eens voor de TV plakken. Anyway, om 21:00u mag de thermostaat wel naar beneden, dan hebben we nog lang genoeg warmte ervan.

Op zolder ligt nog een programmeerbare thermostaat maar volgens mij moet ik daarvoor ofwel boren ofwel nog langere schroefjes halen, staat mij bij. Geen van beide echt handig nu ik thuis ben met ons zieke moppie.
Dat ding ophangen en aansluiten komt dus nog wel, ik heb in ieder geval nu een tussen oplossing, die ook wel werkt.

Woensdag krijgt de combi-ketel ook een verwenbeurt, er komt een monteur langs.
Na enig chagerijn, gegil en gestamp kwamen wij erachter dat niet onze betere helft beneden de oorzaak was van de koude douche die we boven kregen. Ook als er niemand aan de kraan zat beneden word het soms boven err... minder prettig douchen (potverdrie meestal net als je je haar uitspoeld of als je net bezig bent met kritieke delen die niet van kou gechameerd zijn natuurlijk). Er is dus iets anders aan de hand, ik gok de driewegklep, bij de onderhoudsbeurt vertelde de monteur al dat het kiele-kiele was daarmee. Ik snap bijna helemaal wat zo'n ding doet ;-) maar geen idee wat het kost om dat ding te vervangen, we zien het wel en het zal toch moeten.

Ik heb vanmorgen mijn afspraken van vandaag afgebeld vanwege ons zieke meisje, gelukkig een en al begrip en gewoon twee nieuwe afspraken gemaakt.
Met ons meisje lijkt het nu echt beter te gaan, vanmorgen 38.3 graden maar dat was nog wel met een restje zetpil nog aan het werk om de koorts te verlagen.
Ze heeft een hele grote papfles gedronken vanmorgen maar toen het fruit-tijd was bleek ze niet zo gecharmeerd van manderijn (die ik - zorgvuldig mijn geduld bewarend- had zitten ontvellen voor haar).

Manlief is vanmorgen naar de apotheek gesjeesd terwijl ik nog in coma lag (twee keer eruit geweest afgelopen nacht, niet goed meer in slaap kunnen komen), ik was best wel een beetje moe nog. Ik bleek zelfs de wekker van mijn man gewoon uit het stopcontact gehaald te hebben (hij had de snooze niet afgezet en ik was te daas om het goede knopje te vinden en was het beu denk ik, het stopcontact is gewoon m'n arm iets verder uitstrekken, veeel makkelijker te vinden als je nog half slaapdronken bent, hihihi).

3 opmerkingen:

  1. Tropendagen dus bij jullie! Succes en beterschap voor je dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap met je zieke dochtertje.
    Zolang je nog de kachel vergeet laag te zetten kun je ook een eierwekker zetten die afloopt op de tijd die jij naar bed wil gaan....
    Of je mobieltje laten gaan op die tijd...

    Succes en de groetjes van Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oho, en ik vind mezelf al zo'n oen als ik de kachel pas laag zet als ik naar bed ga! Dat "moet" eigenlijk gewoon een uur van tevoren................

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.