donderdag 4 november 2010

een jaartje verschil en pakjesavond

4 november 2009
49 cm 2,185 kg
4 november 2010
71 cm 7,9 kg blakend gezond

Wat een verschil hè? Ongelooflijk.

De verjaardag van Sarah hebben we gister doorgebracht in Burgers Zoo. Leek ons zo leuk voor haar, ze kijkt graag naar beestjes.  
Ze vond het ook leuk, zoveel te zien, zoooo leuk... al die ...... andere kindjes... De beestjes vond ze ook wel leuk hoor maar ze reageerde nog het meest op andere kinderen.
Eigenlijk hadden we dus bijna net zo goed naar de kinderboerderij kunnen gaan maar dit was voor ons ook wel erg leuk en gezellig.
Het was eigenlijk maar goed dat ze net een stuk te jong was om alles te kunnen zien en begrijpen, anders had ze nu een licht trauma opgelopen. Toen we haar net voor het glas bij het verblijf van de jakhals hadden geparkeerd bleek dat beest net een mol opgegraven te hebben, die trok hij heel triomfantelijk met z'n tanden uit de grond om de mol vervolgens verder te bewerken volgens de wetten van de natuur. Mijn man riep snel heel tactvol "kijk Sarah, het hondje speelt met zijn knuffeltje!".

Voor vertrek heb ik nog even vlug gekeken of er een kortingsbon of code te vinden was op internet van Burgers Zoo. Het enige wat ik vond was 1 euro korting per kaartje wanneer je online je toegangskaarten besteld en betaald om vervolgens zelf ze te printen. Toch weer 2 euro bespaard.
Als we bij "de buren" aangaan (het openlucht museum) parkeren we altijd gratis, net een stukje verder dan het parkeerterrein kun je gratis parkeren op de openbare weg.
We hebben nog even op google maps gekeken met streetview maar dan vonden we toch een beetje ver lopen dus we betaalden maar die 3 euro voor de parkeermunt.

Ik vind google maps met die street view functie wel zo handig, ik kijk wel eens vaker hoe ik nou precies moet rijden, hoe de kruising eruit ziet waar ik af moet slaan en waar ik in de buurt van mijn bestemming mijn auto (gratis) kan parkeren.
Ik heb iets met/ tegen betaald parkeren. Vaak is het natuurlijk wel logisch hoor maar ik vind het altijd een gedoe en ik werd er helemaal een beetje weerbarstig van toen het winkelcentrum in mijn "home town" ineens helemaal betaald parkeren werd, terwijl de parkeerplaatsen er al jaren lagen, betaald van de gemeentebelasting die we zelf betaald hadden. Ik heb bijna nooit betaald geparkeerd daar, ik ging altijd een stukje verderop staan en liep maar een stukje. Behalve die ene fatale koopavond dat wij even vlug onze trouwringen op moesten halen en mijn man niet wilde lopen en ik heel aso geen zin had een kaartje te halen.. dat werd een mooie prent. 
Vorige week had ik mijn derde prent ooit in de bus, ik schreef laatst toch dat ik onderweg naar België last had van haast en een zware rechtervoet.... en jawel hoor... een prent, weer 27 euro verspild, dom-dom-dom. Boontje komt om z'n loontje.

Ik ga nu even heel tactvol m'n contactlens ofzo verliezen op de slaapkamer, mijn man heeft gezegd dat onder het bed "verboden terrein is" voor mij en ik ben wel benieuwd of er een klein doosje onder ligt (nieuwe/vervangende ring voor m'n kale rechterhand) of een grote (tweedehands Wii) voor morgen. Over een kwartier wordt ik voor de vierde keer 30, aarrhhhggg, ook dat gaat TE snel.

Ben trouwens ook al met 5 december bezig, ik wil dit jaar wel weer "5 pieken pakjesavond" doen (besteding maximaal 5 euro, mag zelf gemaakt, gekregen of tweedehands zijn). Ik heb al iets gevonden voor mijn man voor 75 cent, dus ik heb nog 4,25 over. Ik moet nog wel iets gaan naaien of anderzins maken voor erbij (van restmateriaal, kost dus niks) maar ik zal na 5 december het idee en resultaat nog wel even laten zien aangezien manlief hier ook soms even (bij)leest.

Hier misschien wat leuke zelfmaakideeën voor 5 december:
Zelf sieraden maken:
http://www.instructables.com/tag/type-id/category-living/channel-jewelry/
Handige dingetjes zelf maken:
http://www.instructables.com/tag/type-id/category-living/channel-organizing/
Zeepjes, badbruisballetjes etc.
http://www.instructables.com/tag/type-id/category-living/channel-beauty/
Zelf iets maken en meteen reclyclen:
http://www.instructables.com/tag/type-id/category-living/channel-reuse/


Ik vrees dat Sarahs opa's, oma's en tantes weer zullen gaan vragen wat Sarah wil voor Sinterklaas dus ik ben voor Sarah ook al maximaal 5 euro dingetjes aan het bedenken (vingerverf, boekjes, etc), de familie mag wel delen in onze december-gedachte; goed is goed en genoeg is genoeg, het gaat om het idee!

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Het verschil is inderdaad gigantisch. Dat eerste jaar veranderen ze zoveel.

    Ik ben ook al her en der sinterklaascadeautjes aan het inslaan, en probeer een evenwicht te vinden tussen goedkoop, maar wel goed. (Dus geen troep)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de familie het te weinig vindt, 5 euro, dan vraag je ze evt. geld op haar rekening te zetten voor haar rijbewijs of zo later....dat kost handen vol geld!

    groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Het is een hele mijlpaal, zo'n eerste verjaardag.
    Helemaal na een couveuse-start, die veel stress met zich meebrengt (kan er over meepraten, mijn tweeling belandde er ook in).
    Fijn dat alles nu zoveel beter gaat, dat is een mooie afsluiting van een eerste levensjaar!

    Groetjes,
    Petra

    Sint suggestie: een houten jacobladder (van die naar beneden 'vallende' blokjes op een lint) vinden ze op die leeftijd ook super!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.