donderdag 18 november 2010

Beestjes in de tuin

Ik had al een paar keer zo'n leuke vogelvoedersilo gezien met een zuignap zodat je het ding tegen het raam kunt plakken. Zo leuk voor Sarah ook, leek me.
Gister bij het boodschappen doen kwam ik vogelpretpakketten tegen in de super en toen bedacht ik me, dat ik me die 15 euro mooi kon besparen:
Gewoon een zuignapje dat ik nog had liggen en klaar. Ik heb ook het voederhuisje dichterbij het raam gezet er er wat lekkers in gelegd.
Oh, leuk! Ik kijk na de vorige zin naar buiten en er hangt net een koolmeesje aan het netje. In het voederhuisje is het buffet ook al geopend zag ik vanmorgen.

Over buffetten gesproken, ik ben al wat informatie aan het verzamelen en opvragen voor onze bruiloft. Pfff.. wat een keuze's en wat een gedoe maar ik denk dat we al een beetje weten wat en waar we willen. We moeten alleen die locaties nog bekijken (en een paar anderen) en deze keer alles heeeel goed afspreken en vastleggen zodat we nu wel alles krijgen zoals afgesproken en gewenst.
Een kasteel hier in de buurt leek ons zo leuk, tot bleek dat ze rond de 3000 euro durven te vragen voor alleen de huwelijksvoltrekking en dan meen ik dat je ook nog entree moest betalen voor alle gasten. Dat doen we dus mooi niet, ik ben daar gek zeg.


Knaagdier drinkflesje schoonmaken
We hebben natuurlijk ook nog de konijnen in de tuin en gister was het weer eens hoog tijd dat hun drinkflesjes een grote beurt kregen, eentje zag echt groen van de aanslag. Jammer genoeg was het metalen kettinkje (zo'n kettinkje dat aan een gootstopje zit) kwijt dus ik heb me beholpen met spliterwten maar dat ging ook prima. Ook heerlijk therapeutisch, keihard schudden met die flesjes met spliterwten erin (en een beetje water, ik had eerst te veel schuim, dan komen de erwten moeilijk rond). Met een tandenborstel en een sopje van hete soda nog even nasoppen en krabben en klaar. Hete soda kon meteen even door de goot, even laten staan en dat was ook schoon (al was de soda misschien toen toch wel een beetje uitgewerkt, dat weet ik niet).


Gister had ik een klussende man in huis, dat was ook wel eens leuk voor de verandering. Hij was alleen niet van mij en ook nog eens te jong voor mij, schat ik zo. De CV-monteur had een treurige mededeling; de programmeerbare kamerthermostaat die wij wilden ophangen, die werkt dus mooi niet met onze CV omdat de CV van 2002 is en die thermostaat nieuwere technologie aan boord heeft. Hij had wel passende in de auto, kostte 160 euro. Err.. okee, we passen wel wat beter op en ik zet wel alarmpjes in m'n mobiel (tenslotte weet je ook niet wanneer de ketel vervangen moet worden).

Ons moppie is gelukkig weer beter, ik wist alleen niet, dat die eerste dag(en) als kinderen weer beter zijn eigenlijk nog zwaarder is dan de dagen ervoor. Ze hing zo'n beetje tussen moe en actief en lekker en niet lekker in dus ze wist helemaal niet wat ze wilde en wat ze met zichzelf aan moest. (Mamaaaahahahahaaaa, ik wil bij jou op schoot en lekker aan je hangen......mwaamaaa.... ik wil toch niet stil zitten, denk ik.... ik wil van schoot....neeee, zet me nou niet op de grond, weeeeeeh, mamamaaaaaaah! Ik wil bij jou op schoot en hangen, pak me nou op!) Ik was dinsdag kapot 's avonds. We slapen ook al slecht sinds Sarah ziek werd of eigenlijk sinds die twee voortanden tegelijk kwamen en gister zat ik ondanks de kou nog half te dutten en te gapen als een idioot op de fiets. Nadeel van gapen in het verkeer is dat je even niets ziet als het een flinke gaap is en dat is niet zo handig dus... Ik kon nog net een geparkeerde auto ontwijken die ik van een kilometer afstand wel gezien had maar niet echt geregistreerd of opgeslagen in m'n bovenkamer. Mammie is moe...

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee voor de vogels! Ik heb nog wat van die zakjes liggen, als ik nog een zuignap vind, dan weet ik wat ik daarmee kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een consumindertip: zuignappen vind je aan die borden die uithangen bij huizen die te koop staan... De borden waaien van de huizen af bij een beetje storm, of liggen in de vuilcontainer... Ik zoek nog tips om er leuke dingen mee te doen, heb een voorraadje liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hanneke: errr.. bedoel je nou borden die rondzwerven waarvan de eigenaar absoluut niet traceerbaar is of eh...errr..
    Anders zou mijn tip zijn: laten liggen en hangen, ze zijn van de makelaar errr.. toch? (Ik zou nog zo erg zijn om zo'n bord netjes bij de makelaar af te leveren als ik er in de buurt was als ik niet wist van welk huis het was, ben ik nou te braaf??)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet of een makelaar ze hergebruikt - ik neem de zuignappen natuurlijk alleen mee als de borden of in een container liggen, of al wat langer op straat rondzwerven. (Volgens mij mag dat wel, denk ik...............)

    Ik ben nog nét niet zo dol om ze van huizen af te plukken ;- 0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Hanneke: neeeuh, ik had niet gedacht dat je ze van huizen af trok hoor.
    Sja, ik denk dat ik te braaf en te eerlijk ben voor de wereld om me heen, ik heb een iets te groot gevoel voor eerlijkheid en da's soms knap lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een slimme oplossing van je vogelvoedsel! Ga ik volgende winter ook maar eens doen!
    Jeetje €160,- is wel heel veel geld, groot gelijk dat je wat beter oplet ;)
    Mocht je een nieuwe cv ketel nodig hebben, dan is deze website misschien wel wat voor je: http://www.cvketel-weetjes.nl/artikelen/cv-ketel/nieuwe-cv-ketel.html hier staat allerlei informatie over welke cv ketel het beste bij je past en of ze een beetje zuinig zijn! Dan hoef je ook geen alarm meer te zetten! ;)
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.