vrijdag 10 september 2010

Wasbare luiers huren om te proberen

Ik was het van plan toen ik zwanger was maar wijs door inzicht in mijn ik had ik bedacht dat ik misschien niet zo geschikt was voor wasbare luiers, zeker niet met een baby erbij.

Ik ben al blij als ik de "normale" was enigzins bij kan houden. Manlief en ik zijn beide niet bepaald genetisch begiftigd met een talent-voor-huishouden-gen (schoonmoeder beschouwd het openen van een paar ramen als "afstoffen" om de ernst van de situatie maar even duidelijk te maken).

Toch heb ik vandaag een huurpakket wasbare luiers besteld (zoek op "wasbare luiers huren" en je vindt van alles). Er kunnen twee dingen gebeuren: het wordt helemaal niks omdat ik steeds geen schone luiers heb en alsnog wegwerpluiers om ons kleintje heen plak ofwel: ik krijg hierdoor eindelijk dat laatste zetje waardoor mijn was Dobbelsteen-goed bijgehouden wordt voortaan omdat ik toch echt luiers moet wassen.
In ieder geval gaat het hele zaakje na 4 weken weer terug naar de afzender en dan kan ik beslissen of ik wasbare luiers ga kopen (nieuw of tweedehands).
Ik betaal er 10 euro per week huur voor, plus twee keer verzendkosten en een pak inleggers van nog geen 5 euro. Dat vind ik wel interessant genoeg. Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen en nog belangrijker, hoe het Sarah gaat bevallen. Sarah krijgt van veel merken luiers uitslag. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb ook een voordelige manier gevonden om je huis geschilderd te krijgen.
Manlief was al bezig geweest maar na de eerste laag was er een errr.. hele lange tijd niets gebeurd (de afplaktape begon van de ruiten te vallen, zo lang, het was van een goed merk...). Ik was die tape op de ruiten en lelijke kozijnen goed beu dus een paar straten verder lokte ik een schilder van de ladder voor een prijsopgave. Het zou 750 euro kosten maar ja, het moest echt gebeuren. Wat denk je? Afgelopen weekend is ons huis geschilderd, door mijn man...
De prijs was redelijk maar het was wel erg veel, ineens sloeg de zin toe om de ladder op te gaan. Ik ga binnenkort een prijsopgave vragen voor de woestenij achter ons huis (door anderen gebruikt als tuin)!
Ik had trouwens ook zelf wel kunnen schilderen als het zo nodig moest, hoor ik jullie denken. Beneden had ik het wel gekund, een huishoudtrapje ga ik ook nog wel op maar sinds mijn knie het 20 meter boven de grond begaf (nadat ik ook al een keer uit een boom was komen vallen als een rijp appeltje, wat me de bijnaam "Bokita" heeft opgeleverd) laat ik lange ladders graag aan anderen over, desnoods betaald!

3 opmerkingen:

  1. Brrr, ladders! Het huishoudtrapje sta ik al met knikkende knieen op ;)
    Gelijk heb je en soms hebben die kerels een duidelijk statement nodig (of een offerte ;)

    Bedankt nog voor je mailtje! Je bent top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gevonden hoor! een offerte laten maken en
    zo je doel bereiken :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe de luiers bevallen. Ik gebruikte zelf bij mijn eerste drie kinderen zelfs die katoenen lappen van de Hema, met een luierklemmetje. Dat ging prima, maar je had wel zo'n stinkemmer in de wc staan, met poepluiers. En ze zijn er helaas ook niet sneller zindelijk van geworden.

    Uiteindelijk was het zelfs niet goedkoper vanwege het wassen, en ben ik overgestapt op Aldi luiers voor mijn jongste twee kinderen.

    Wat een slimme truc om je man aan het schilderen te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.