zondag 26 september 2010

lekker wandelen: het Liniepad (Abcoude)

Sinds ik niet meer zo goed kon lopen in mijn zwangerschap hebben we nog maar weinig gewandeld en we misten het behoorlijk.
Vanmorgen heb ik mijn man uit bed getrommeld, rugzak ingepakt met eten en drinken voor ons allemaal en hop, op pad.

Het was echt heeeerlijk en heel mooi. Onderweg hebben we lekker gebrunched op een bankje onder een boom met prachtig uitzicht, dan smaakt alles nog beter altijd, vind ik.
We hadden allebei (spier)pijntjes dus ik dacht "let's walk it off!" We waren helemaal bekaf en we zijn helemaal niet meer naar fort Abcoude geweest (daar gingen we eigenlijk voor, er stond op de website van natuurmonumenten dat dat open zou zijn vandaag met rondleidingen etc.), dat trokken we gewoon niet meer. Beetje meer en vaker oefenen dus!

Het is een leuke route:
http://www.natuurmonumenten.nl/content/liniepad-0

Alleen niet zo handig met een kinderwagen, tenzij je bij fort Nigtevecht voor het hek weer omdraaid ipv het rondje maken. Het was een heel avontuur, volgens het bord moesten we het aangegeven pad volgen maar dat pad hebben we niet gevonden. Het beste leek het ons nog om over de dijk heen te ploegen met de kinderwagen (tussen de koeienvlaaien en hoge distels door laverend), ik heb me lens geduwd. Ik zag koeien bij een stel bomen en ik was benauwd dat er een stier bij liep die we nog niet hadden gezien dus snel ging het wel.
Na het fort bleef het "pad" een heel stuk drassig grasland dus het was flink duwen, de wagen is hartstikke vies en nat geworden (onze schoenen en sokken ook en nu staat de afdruk van mijn zwarte steunzool op m'n witte sok, ziet er niet uit) maar dat komt wel goed in de was en met een sopje (hoop ik).

Heerlijk, zo lekker boterhammen smeren en wandelen, moeten we echt weer vaker doen! Ik bedacht me alleen te laat dat we ook wel even met de trein hadden kunnen gaan, volgende keer beter.

We stonden bij het station geparkeerd en toen we terugkwamen zag ik een auto staan waarvan de ruit was ingeslagen. Dat hebben we telefonisch gemeld bij de politie, die zou proberen de eigenaar te bellen en anders zou de eigenaar er bij terugkomst pas achterkomen helaas.
Maar raar eigenlijk, er lagen nog andere spullen in die auto waar iedereen zo bij kon maar het leek mij ook niet handig om het eruit te halen en naar het bureau te brengen.
Ten eerste neemt de politie geen gevonden voorwerpen meer aan, dat zou een oneigelijke taak zijn. Als ik het dus mee zou nemen en in bewaring zou houden voor de eigenaar moet ik ten eerste nog uitkijken dat ik niet beschuldigd wordt van diefstal of verduistering en het duurt veel langer voor de eigenaar zijn/haar spulletjes terug heeft. Ten tweede, als die auto gebruikt is bij een misdrijf verstoor je bewijsmateriaal, doe je het ook niet goed. Raar systeem toch, dat je auto opengekraakt op een parkeerterrein staat met eventueel nog andere persoonlijke spullen erin en dat er niemand wil of kan voorkomen dat er nog meer uit geroofd wordt??

2 opmerkingen:

  1. Brr, inderdaad raar dat daar nog andere spullen
    in die auto lagen ...
    maar zoals je zei het ligt dubbel hé....ze meenemen zou op verschillende manieren moeilijk
    zijn...ze laten liggen ook..
    je hebt er goed aan gedaan de politie te bellen,
    iets anders kon je moeilijk doen denk ik...
    Fijn dat jullie zo een leuke wandeling deden...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo'n 'natuurlijk' uitje! Dat zijn ook mijn favoriete uitstapjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.