woensdag 15 september 2010

2 oktober: Nationale Kringloopdag

Zaterdag 2 oktober is het Nationale Kringloopdag. Wat "jouw" kringloopwinkel voor moois heeft bedacht voor 2 oktober vind je hier:

http://www.kringloopdag.nl/p/12/73/programma-per-winkel

Ik heb in een zwak moment "okee" gezegd toen me gevraagd werd of ik bij ons ook niet mee wilde lopen in de modeshow (ik had alleen Sarah aangeboden voor het showen van babykleding). Gaaaaah, ik hoop echt dat ze dat vergeten zijn en dat ik er niks meer van hoor.

Tijdens m'n vakantie werd ik ook gebeld of ik mee wilde werken aan een radioprogramma over vrijwilligerswerk, ook maar weer ja gezegd en nou moet ik volgende week naar de studio. Gelukkig is het maar een lokale zender die volgens mij 10 luisteraars heeft.

Morgenavond is er eigenlijk een vergadering van de kringloopwinkel maar ten eerste hebben we dan ook al een Transition Town vergadering en ik vrees.... als ik daar bij ga zitten...... wordt ik weer "gevonden" voor allerlei klusjes. Het is normaal gezien niet iets voor mij, werkontwijkend gedrag maar ik moet wel een beetje op mezelf passen.
Volgend jaar wordt het iets rustiger en overzichtelijker, als de zaak gaat draaien, stop ik met alles behalve de Transition Town.
Nu is het wel prettig, ik vind het wel lekker om in de kringloopwinkel en in de speel-o-theek contact te hebben met mensen en even de deur uit te zijn., ik zou dat anders helemaal niet hebben. Voor mijn eigen bedrijf en de Transition Town is er veel denkwerk, uitzoekwerk, netwerk en het bedenken van dingen en ik merk, dat ik dat ontzettend fijn vind.
Ik heb de inhoud van m'n hersenpan jarenlang een beetje links laten liggen omdat ik een beetje "vast" zat in werk dat eigenlijk niet echt bij me pastte en waarin ik onderpresteerde. Op een of andere manier is het lef er nu wel om de switch te maken.
Ik hoop dat het goed gaat uitpakken allemaal en dat zowel mijn bedrijf als de TT een succes worden. Zo niet... dan heb ik het in ieder geval gedaan en geprobeerd!

1 opmerking:

  1. He wat leuk nationale kringloopdag! benieuwd of
    dat in België ook bestaat?
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.