vrijdag 20 augustus 2010

Af en toe ben ik ook echt meer dan aartslui, pas vorige week ben ik eindelijk bij de natuurvoedingswinkel bij mij in de buurt gaan vragen of ze misschien ook biologische groententassen van Odin of Vita-tas verkochten. Ik had jaren geleden een weekabbonement op een biologische groententas maar dat beviel niet zo goed, waarschijnlijk werd het bij die zaak ook niet goed bewaard hoorde ik later.

Gister ben ik onze eerste tas op gaan halen, te voet, samen met Sarah. De groententas bleek te groot te zijn om onder in de wagen te proppen. Ik vind het een mooi systeem met prima prijs/kwaliteit verhouding, de groenten en het fruit zien er mooi uit.
Er zitten ook recepten bij maar enkele stonden mij niet aan dus op internet wat anders gezocht en naar mezelf gemaild en klaar voor komende week.
We eten nu deze week lekker biologische groenten, alles uit Nederland, weinig vlees en weer eens hele andere dingen dan normaal. Hartstikke leuk ook nog, ik heb er al zin in!

Vandaag had ik alweer een barbeque, gisteravond ook al, wat een enorme straf ;-). Vandaag was het de bedoeling dat iedereen wat meenam. Ik heb een koude schotel gemaakt.
Ik lust het niet maar ik vind het wel leuk om het op te maken. De schotel hieronder heeft iets meer dan 4 euro gekost aan ingrediënten, scheelt een hoop met "ingekocht".
Ik "schrijf" er vaak iets op met ananas (ananas ring in acht gelijke stukken snijden en tot letters vormen), de bbq was van de speel-o-theek ook wel SOT dus tja.. Met een mesje, een rasp (voor de wortel), een kaasschaaf (voor komkommer plakjes) en wat fantasie kom je een heel eind.
Wat ik veel belangrijker vond dan het eten was dat beide bbq's enorm gezellig waren. Ook Sarah en manlief vonden het erg leuk vanavond.

Vanaf vandaag pas ik op de huisdieren en het huis van onze allround oppas (allround; past op Sarah, dieren en ons huis) in ruil voor haar vakantie-oppas-activiteiten toen wij weg waren.
Ik hoop heel erg dat de parkiet de wijziging van de wacht niet als een kans ziet om eens mooi zijn vleugeltjes te strekken... buiten z'n kooi (konijnen terug in een kooi krijgen, daar ben ik ervaren in maar gevleugelde huisvriendjes niet).
Wel mooi geregeld zo, doet me eraan denken dat ik me nog steeds moet melden als lid voor de ruilkring hier. Een ruilkring bij jou in de buurt, en meer info over ruilkringen, vind je hier.

3 opmerkingen:

  1. klinkt leuk zo'n tas vol groentes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit. Helaas is er geen lets in mijn buurt, anders was ik eens gaan kijken wat ik daar kon doen.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige koude schotel! ik ga je volgen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.