dinsdag 6 juli 2010

getackeld

Weer een leuke link gezien op het prikbord: http://www.hetkanwel.net. Oh wat zijn er toch een hoop interessante, leuke en goede websites en dingen te doen als je "online-consumindert", af en toe wordt het haast TE veel (informatie).
M'n treemagotchi kabouter heeft al tijden geen nieuwe gadgets gekregen omdat ik geen beukenootjes bij heb verdiend. Aan 10:10 heb ik nog helemaal niks gedaan behalve aanmelden.
Komt allemaal nog wel, het is onmogelijk om alles in een dag goed te doen, ook in een week.

Vandaag heb ik een hele rustige dag, ik koop niets en ik doe ook weinig. Op doktersadvies lig ik vooral braaf op de bank met een kussen onder m'n knie. Ik voelde me gister al niet lekker en toen zo heb ik in stijl met de draaierigheld m'n knieschijf ook verdraaid. Even later een dikke voet, dikke knie, zere kniebanden en aanverwante artikelen.
Vandaag is m'n enige prioriteit voor Sarah zorgen en dus ook die knie rust gunnen zodat ik nog de trap af en op kom met haar. Omdat het niet zo'n enorm prettige onderneming is om de trap op en af te gaan ben ik vanmorgen maar boven bij haar gebleven en heb ik eigenlijk nog heerlijk gelezen in bed (verstand en gevoel van Austen, ik hou van Engelse kostuumdrama's) en na het middageten had ik ook lekker extra veel tijd voor haar en om van haar te genieten (ben haast schor van het lange en vele miauwen als een poes, die bleef ze maar aanraken in het babyboekje).
Ik wilde gister nog naar Lidl om oplaadbare batterijen te kopen die nu in de aanbieding zijn maar dat ging dus mooi niet door (er zijn nu trouwens ook herbruikbare universele stofzuigerzakken te koop bij Lidl!).

We hebben inmiddels Tele2 foon en internet, vrijdag stond er een bezorger aan de deur met het pakket. Dat pakket was zo geïnstalleerd maar de TV moet nog. Als we dat pakket nou eerder hadden ontvangen dan hadden we geweten dat de coax-kabel die van de meterkast naar de TV loopt vervangen moet worden door een UTP (internet) kabel.
Blijkt trouwens ook nog eens dat we voor de tweede TV-aansluiting 4,00 Euro per maand moeten betalen! De informatie op de website van Tele2 is op het randje van misleidend eerlijk gezegd. Er staat dat het kastje gratis is en dat je maximaal 2 kastjes per aansluiting kunt hebben en er staat dus niet bij dat je ervoor moet betalen. Pas als je verder gaat graven in de website, zie je pas van die 4,00 euro per maand. We gebruiken het tweede TV'tje maar amper dus we schaffen het maar helemaal af.

Vanavond voetballen "onze jongens" weer, wie had dat verwacht? Ik had het eerlijk gezegd niet gehoopt, ik word er dol van dat die vuvuzela's Sarah steeds wakker toeteren, wij geven niks om voetbal en ik erger me een beetje aan al die WK-rommel overal. Ik zie nu dingen hangen en gratis verstrekt worden waarvan ik denk "oh, wat zonde van de grondstoffen, wat een verspilling/ wat een vervuiling" maar goed, ik verspil en vervuil ook best wel wat voor dingen die ik leuk of belangrijk vind dus tja.... Zo eindig ik dan weer een beetje bij het begin; je moet gewoon laten of doen wat bij je past en alle beetje helpen.

1 opmerking:

  1. Ik zou zo zeggen dat het een blessing in disguise is dat je de oplaadbare batterijen van Lidl niet kunt kopen. Ik heb dit een tijdje geleden wél gedaan, mét de oplader erbij. Heel enthousiast meteen alle batterijen opgeladen (dat duurde wel een weekendje) om er achter te komen dat ze echt in een zucht en een sch..t weer helemaal leeg zijn. Twee weken geleden batterijen opgeladen voor afstandsbediening, en dat kan ik nu alweer doen! Dat is dus niet echt zuinig of milieuvriendelijk!

    Jantiena

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.