maandag 26 april 2010

Vandaag in foto's

Onze lieve keukenafvalverwerkingsunit zit lekker in de ren buiten.
Silke en Norman komen helemaal uit Denemarken, wij wilden na de vakantie twee konijnen gaan adopteren, dat werd dus tijdens de vakantie. Ze zaten op de camping aldaar (vlakbij Silkeborg, vandaar...) en Norman zou die avond over de schutting gezet zijn als we hem niet meegenomen hadden. Halfbroer Silke was toen net of nog niet 6 weken en aangezien moeder konijn een enorme klittenbaal was en Silke het enige andere konijn met lang haar, hebben we voor Silke gekozen om ook mee te nemen zodat hij en z'n vacht wel goed verzorgd zou worden (en ja, ik was ook helemaal verliefd op 'em).


De recycle-unit in onze trapkast: vlnrr: oud papier en leeg goed in plastic kratten. We nemen die kratten mee als we boodschappen gaan doen. Buiten gooien we het papier en eventuele glas in de containers en binnen even het statiegeld innen en dan worden de bakken weer gebruikt als "boodschappenkratten". Naast de grijze bak zie je nog net opgerold folie van chipszakken, daar ga ik nog een solarcooker van maken. Restjes kaarsvet bewaar ik in een oude babyvoedingsbus, als er genoeg is smelt ik het au-bain marie in een jampotje samen en hebben we kaarsen voor in de tuin, dan geeft het ook niet zo dat het wat walmt. In het rechtse draadmandje de "misschientjes" stevige boodschappentasjes die ik apart heb gehouden voor in de fietstas, auto en tas, als ik dan een boodschap doe, heb ik geen plastic tasje nodig in de winkel. Het plastic proppen we als gehoorzame burgers in de bekende zak en er hangt nog een tasje met fruitnetjes, die wil ik gaan gebruiken om relief te maken in zelfgeschept papier. In de keuken heb ik nog een babyvoedingsbus voor koffiedrap en een glazen pot voor eierschalen, dat is weer allemaal voor de tuin.
Ik moet weer eens onkruid gaan verjagen maar onderin zie je dat er alweer rucola aangroeid waar ik weggeknipt heb. Ik heb een potje in de supermarkt gekocht , verdeeld in vier stukken en vervolgens in een emmer geplant, zo nu en dan knip ik er wat af voor op de boterham of in een salade. Tussen het onkruid onze bessenstruiken en een aardbei voorin, op de achtergrond de bloeiende druivenstruik, mooi hoor.

En zo zien m'n zaaisels er nu uit! vlnrr koriander, peterselie bij het raam, bieslook vooraan, dan basicilum, dan de kerstomaten daarnaast van achter naar voor paprika (niet opgekomen, was uit zaad van gekochte paprika, dat is me eerder wel gelukt...hm..misschien te oud), dan pompoen (grappig dat de schilletjes van de pit nog op de plantjes zitten), dan zomerworteltjes en vooraan m'n peulen. Helemaal rechts de boerenkool. Ik moet nog flink aan de gang in onze Flodder-tuin om het een mooi plekje te geven allemaal. Het probleem met onze tuin(en) is dat we wel zijn begonnen met weg te halen wat we niet wilden maar vervolgens niet veel verder zijn gekomen en het nu dus een puinzooi is (waar niets anders staat, krijg je ruimschoots onkruid). Misschien gaat 't dit jaar gebeuren, na 8 mei... (zie vorige blog).

1 opmerking:

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.