donderdag 1 april 2010

Today is don't day

Het is weer donderdag dus het voornemen is don’t douche; aan de kraan wassen dus en don’t eat meat; gaat ook lukken vandaag.
Vanmorgen Minipenny even gebadderd in de wastafel en toen zij weer aangekleed was en in bedje lag mezelf even gewassen met het badwater.

Wanneer je klein behuisd bent of niet veel te besteden hebt aan de baby uitzet; eigenlijk heb je niet echt een badje nodig. Als je baby nog klein is, kan het best in de wastafel in bad en als het groter wordt kun je het meenemen onder de douche, veel babies vinden dat nog heerlijk ook zo lekker tegen mama of papa aan. Alleen de kraamhulp kan gaan mauwen als je geen badje op standaard hebt . Ik krijg juist pijn in m’n rug als ik het badje op standaard gebruik en ik vind het gewoon een heel gedoe, gesjouw en geklieder. Dan is de afvoer nog niet eens gaan lekken, toen dat gebeurde stond de badkamer ook nog blank.
Je hebt ook van die tummy tub’s, ik zie er niet veel anders in dan een veredelde poetsemmer (buurvrouw merkte ook op dat je net zo goed een speciekuip kunt kopen, ben je veel goedkoper uit). Bij mijn oma mocht ik vroeger in een grote oranje ovale wasmand badderen, zelfs toen ik erin gepropt zat met m’n knieën naast m’n oren vond ik dat nog harstikke leuk. Ze zette die wasmand/wasbak onder de douche, een washandje erbij en veel succes en plezier maar (ze kwam nog wel ff controleren of ik wel alles gehad had hoor).
Zo'n opblaasbaar of hard plastic geval waar je je baby in kunt leggen tijdens het badje koop ik ook niet. Ten eerste werken mijn handen prima en zijn er vele, vele mensen schoon groot geworden zonder en ten tweede wordt het afgeraden omdat het ouders een onterecht gevoel van veiligheid geeft. Een klein laagje water is voor een baby al genoeg om in te verdrinken.

Nog nieuws over m’n laptoptas voor m’n nieuwe gebruikte laptop. Ik had geklaagd over de tas die ik had gekregen, die stonk naar sigarenrook, bah! Ik had al verteld dat ik er keurig over gebeld was en dat ik een andere gebruikte laptoptas zou krijgen en nog een nieuw foampuntje voor de muis tussen de toetsen. Maandag kon ik het pakket ophalen bij het postkantoor en wat bleek, er zat geen gebruikte maar helemaal nieuwe, extra grote laptoptas bij met levenslange garantie. Er was ook nog netjes een factuur bijgevoegd zodat ik ook gebruik kan maken van die garantie en daar was nog wat aardigs op geschreven zelfs. Dat is toch wel een vermelding waard: www.gebruiktelaptop.nl, ook eigenaar van www.gebruiktegsm.nl. Laptop doet het ook prima, wat mij betreft een aanrader dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.