maandag 19 april 2010

Koop wijzer

Ik heb even moeten zoeken maar het toch teruggevonden, deze lijst heb ik 4 jaar geleden gekregen van iemand van Zuinigheid met Stijl toen ik aan de gang ging met Je geld of je leven en het opstarten van een consuminderkring (sorry voor de hoofdletters, ik wil niet schreeuwen naar jullie hoor maar ik heb even me bediend van de copy&paste functies).

KOOPWIJZER
CHECKLIJST VOOR DAT JE IETS KOOPT

KOMT HET OVEREEN MET MIJN DOELEN EN WAARDEN?
WIL IK HET ECHT HEBBEN EN HEB IK HET ECHT NODIG?
HEB IK AL ZOIETS THUIS?
HEB IK AL ZOIETS IN HUIS WAT DEZELFDE FUNCTIE HEEFT?
ZOU IK ME DOODONGELUKKIG VOELEN ALS IK HET NIET KOOP?
BEN IK OVER EEN MAAND NOG NET ZO TEVREDEN MET MIJN AANKOOP? EN OVER 1 JAAR?
ALS IK DIT KOOP, MOET IK DAN IETS ANDERS (WAT IK HARDER NODIG HEB) ONTBEREN?
KOOP IK DIT ALLEEN MAAR OMDAT HET IN DE UITVERKOOP IS?
ZOU IK DIT OOK KOPEN ALS IK ER CONTANT VOOR MOEST BETALEN?
KOOP IK DIT OMDAT IK ME ROT VOEL OF UIT VERVELING?
IS HET ZO BELANGRIJK VOOR MIJ DAT IK DE MOEITE ZOU NEMEN MORGEN TERUG TE KOMEN (OF VOLGENDE WEEK)?
WEET IK HOEVEEL IK NOG OP MIJN CREDIT CARD HEB STAAN?
ALS IK DIT KOOP, KAN IK DAN NOG MIJN VASTE REKENINGEN VAN DEZE MAAND BETALEN?
ZOU IK MET ZONDER DIT TE KOPEN NOG GOED KUNNEN VOELEN?
HEB IK ER WEL RUIMTE VOOR?
KAN IK HET LENEN/HUREN/LEASEN……..?

Gisterochtend heb ik twee boterhamtrommeltjes gemaakt, wat drinken in flesjes gegoten en toen waren we weer klaar voor een lekker dagje buiten. We hebben op http://www.rolstoelroute.nl/ naar wandelroutes gekeken die geschikt zijn voor rolstoelers en dus ook een wandelwagen.
We zijn bij het veluwetransferium geweest, het bezoekerscentrum viel wat tegen maar de wandeling was leuk.
Sarah vond de schaapjes helemaal geweldig, met een big smile en glimmende oogjes zat ze naar de schapen te brabbelen. Wij vonden het pad alleen toch niet zo rolstoelvriendelijk, Sarah werd helemaal gemilkshaked (had net flesje gehad) in de wieg. Dat kwam dus omdat we de routebordjes de verkeerde kant op hadden genomen, woops.

Ik heb nog een leuk klusje voor deze week; nog a.s. vrijdag een beetje voorbereiden, dan ga ik meer dan 100 kindertjes (in vijf groepen hoor, niet tegelijk) rondleiden op de molen. Ik vind het altijd wel leuk om mensen rond te leiden, vooral kinderen dus toen ik hoorde dat de molenaars helaas niet konden allemaal heb ik me maar aangeboden (ik ben leerling molenaar). Zoveel bij mekaar heb ik alleen nog nooit gehad, ik zal wel kapot zijn 's middags en ik moet dus toch maar even m'n dienst op de speel-o-theek ruilen met iemand.

1 opmerking:

  1. Graag zou ik een tip toevoegen:
    Leg 10 euro apart die speciaal voor koopjes zijn. Kom je dan ineens net dat topje tegen dat je wilt dan kun je dat ook kopen.
    Zo heb ik dat vandaag gedaan bij de action, voor 1,79 een wit topje voor de zomer...niet noodzakelijk wel een leuke luxe.

    Succes met de kindertjes....

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.