dinsdag 20 april 2010

Het Algemeen Eikenblad

Gister las ik het
Het Algemeen Eikenblad

Naast leuk vermaak leverde dit hier in huis weer wat waterbesparing op.
Ik bedenk me heel vaak dat het wel jammer is, al dat water dat wegloopt als je warm water nodig hebt en daar op wacht. Het antwoord was zo simpel... maar je moet er maar opkomen. Er staat nu een gieter naast de kraan en op de badkamer wil ik ook nog iets neerzetten, water opvangen en gebruiken voor de planten, toilet doorspoelen, etc. en weer wat bespaard..

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook een tijd gedaan toen ik het baby badje wilde vullen. Als het veel regent dan wil ik ook wel een emmer water in de wc klaarzetten maar dat vinden man en kinderen wel heel erg ver gaan.

    Ooit zijn de kinderen de deur uit en kan ik mijn gang gaan zonder alteveel commentaar.

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien nog een tip: in de winter (Ik weer nog niet of ik er ook in de zomer ruimte voor over wil houden)heb ik een grote "ton" (natuurlijk gevonden) op het balkon staan, waar ik naast regenwater het water waarin ik eieren heb gekookt, en het eierenafkoelwater gooi: lekker voor de planten!En die tip van een emmer in de douche ga ik ook prberen vol te houden - er gaat zoveel koud water door voordat de douche warm is!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.