donderdag 8 april 2010

Gister in getallen

Rapportcijfer voor het begin en einde van de dag: 15 (dochterlief breeduit lachend met blij fladderende handjes in haar bedje - bij het zien van mammie)
Benodigde reistijd naar afspraak ziekenhuis in minuten: +/- 30
Werkelijk beschikbaar aantal minuten: 25 (gebrek aan planning, oeps)
Aantal begane verkeersovertredingen (mede door noodzakelijk inhalen van gevaarlijke, slingerende buitenlandse idioten op de snelweg): +/- 3 (ook oeps)
Kosten daarvan: 0 Euro tot “onbekend” (kan heel erg oeps worden)
Aantal ontvangen tandartsrekeningen: 1 (van sessie 5 en 6 in het wortelkanaal-verhaal)
Aantal keer steil achterover gevallen: 0,5 (grond nog niet geraakt na zien v. rekening, mond viel wel ver open, gelukkig kan dat nu zonder pijn ;-) )
Aantal boeken verkocht en verzonden: 1 (jeuh, weer een horror eh.. zwangerschapsboek kwijt via Bol)
Daarmee verdiend: +/- 9,50
Aantal minuten met frisse tegenzin maar toch actief gesport: 65 (erg goed)
Aantal bezoeken aan de McDonalds op de route naar huis - “echt voor de laatste keer, vanaf dit weekend echt niet meer”: 1 (erg slecht en zonde)
Aantal bedreigingen geuit door Greenpeace aan tegenstanders op website: stuk of 5
Aantal daarvoor verantwoordelijke medewerkers op non-actief/ met ontslag: 0
Aantal opzeggingen als vrijwilliger bij Greenpeace hierdoor: in ieder geval 1
Aantal minuten gerust in het zeer aanbevolen rustuurtje: toch wel bijna 35 (in ziekenhuis nog eens gehoord hoe belangrijk het is maar toch weer niet helemaal gelukt, telefoon ging..)
Aantal nieuwe bieslookzaden gevonden in dorre bloemetjes aan de bieslook die hoognodig kort geknipt moest worden: +/- 5 (leuk!)
Aantal logeerbedden die in de weg staan en binnenkort opgeruimd zijn door bed op http://www.gratisoptehalen.nl/ te zetten: 1
Gratis ophoog- en bestratingszand nog te verkrijgen via gratisoptehalen.nl: zoveel we willen
Besparing daardoor in de verbouwing van de tuin: behoorlijk!
Aantal hapjes zelfgemaakte babyvoeding die door dochterlief bijzonder gretig werden gewaardeerd: alle (ze was zelfs een beetje chagerijnig dat het op was, vanavond krijgt ze voor het eerst appel)
Aantal warme maaltijden gekookt: 1 voor 2 ;-)
Nieuw bedacht receptje: 1

Makkelijke “verse” tomatensoep
Blik gepelde tomaten met vocht, gesneden uitje, teentje knoflook, eetlepel tomatenpuree, water, kruiden en bouillonblokje in een pan gooien, even koken en pureren. Eventueel nog wat (soja)melk erbij.
(met altijd een blik gepelde tomaten op voorraad heb ik nu altijd wat achter de hand als ik toch meer avondeten nodig heb, de rest heb ik ook altijd wel in huis en het is goedkoper dan die “soepen in een zak” en waarschijnlijk gezonder (geen geur-kleur-conserveringsmiddelen).

3 opmerkingen:

  1. Meteen even op gratis op te halen gekeken, maar ik kan het niet vinden (staat er misschien nog niet op?) Ik zoek erg een (niet al te lelijk) bed van 140 x 200 cm...
    (Ik slaap nu in een ooit gekregen bed, wat ik inmiddels wel erg jaren 70 , bonkig en lelijk vind, dus ik kijk voorzichtig uit naar een nieuw, maar vind het niet belangrijk genoeg om er (veel) geld aan uit te geven....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Hanneke over het bed: ik heb geen advertentie gezet maar gekeken naar wat andere mensen zochten. Ik heb 't bed al beloofd aan die mensen dus maar mocht 't niet doorgaan dan hou ik 't achter voor jou. Ik acht alleen die kans niet zo groot en ik wil geen valse hoop wekken (het is trouwens ook 160 x 200).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O.k., dank je wel, maar bij 1.60 m heb ik écht een groter huis nodig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.