vrijdag 9 april 2010

Eindelijk echt een consuminderaar


Vanaf vandaag mag ik me eigenlijk pas echt een consuminderaar noemen, vind ik. Vandaag.... zitten jullie?...... is m'n fiets eindelijk gemaakt (na 2 jaar). Die twee jaar was deels blessuretijd en grotendeels luiheid. Ik kan/mag nog niet lange einden fietsen nu vanwege m'n knie en rug maar ik kan nu in ieder geval weer opbouwen. Eindelijk milieuvriendelijk vervoer. Ik geloof dat ik al had geschreven dat mijn opa's autootje dit jaar waarschijnlijk de APK niet gaat overleven en dat ik dan geen andere auto meer wil (als dat ook lukt met werkplek tzt). Ik heb manlief omgekocht met een broodje rookworst en toen heeft ie 2 binnenbanden vervangen en 2 nagekeken voor me. De andere fiets heeft hij ook nog weggebracht (fiets had ik weggegeven aan iemand die het echt goed kon gebruiken via gratisoptehalen.nl). Super lief van 'em.



Vanmorgen naar het tuincentrum geweest voor hydrokorrels, wat nieuwe kamerplantjes en planten voor de tuin. Ik wilde graag twee schaduwverdragende vlierbessen kopen voor de voortuin. We willen daar een haag hebben, ik heb gezocht of er misschien niet een bessenstruik was die schaduw kon verdragen en net de vlierbes was geschikt en die wilde ik nog wel graag (lekkere en gezonde siroop van te maken!). Ze zijn er wel maar niet in de winkel waar ik was, ik moet dus nog verder zoeken.
Ik heb toch ook maar nieuwe aarbeienplantjes gekocht, die kunnen makkelijker door het gat dat ik onderin de hangende plantenbakken ga maken om ze op z'n kop te laten groeien. Jaren geleden al gelezen over de "upside down planter" en er eentje willen maken. Binnenkort hangen mijn drie bakken met aardbeien eronderaan. Dat heeft het voordeel dat de vogels en slakken er niet bij kunnen en je hoeft er geen stro onder te leggen om rot te voorkomen. De hydrokorrels gebruik ik een laag onderin de plantenbakken buiten, dan drogen de planten minder snel uit.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je nu weer een fiets hebt die het goed doet!Ik heb wel een auto, maar zou niet zonder mijn fiets willen/kunnen.
    Leuk die aardbeienplant ben benieuwd hoe of het je gaat bevallen die aardbeien "op de kop".

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn fiets staat te staan in de tuin. Ik loop liever dan dat ik fiets. Wel pak ik bij regen de auto, ik smelt en dat moet ik me nog afleren.
    Leuk die plantjes, ik ga een plant voor kerstomaatjes halen, die vind ik zo lekker.
    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je fiets het weer doet! Net op tijd voor het mooie lenteweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik loop ook best veel, ik loop vaak met de kleine in de wandelwagen naar de supermarkt. Ik heb uitgevonden dat ik ook binnendoor naar de Lidl kan lopen (veel voordeliger dan die buurtsuper), ben ik wel een minuut of 20 onderweg maar dat is nu juist heeerlijk! We hebben hier veel water en eendjes dus het is echt geen straf om het te lopen. Moet nog wel een nieuwe fietspomp kopen (had het begeven toen de laatste band nog niet helemaal vol was) en m'n stuur verzetten. Ik moet nu helemaal voorovergebogen fietsen (heb zo'n apart stuur, model meneer Bok) en dat doet op meerdere plekken zeer (pruimenpers ;-), auw..).

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.