woensdag 3 maart 2010

TV-dieet


Ik ben sinds een tijdje op TV-dieet. Het aanbod kon ons vaak toch al niet zo bijzonder boeien en vaak had ik iets zitten kijken en dacht ik achteraf weer: nou, dit was dus echt weer zonde van mijn tijd. Ik kijk nu dus veel minder TV en ik kan niet zeggen dat ik het idee heb dat ik iets mis.
We hebben sowieso het plan opgevat de "Couch potato"-levenstijl minder aan te hangen, meer bewegen, gezonder eten, zodat we meer energie krijgen en overhouden voor leukere en belangrijkere dingen.

Ik kijk nu TV tijdens het het vouwen/ strijken van de was en andere saaie klusjes. Ik zet gewoon de computer aan, geluid aan en ik surf naar http://www.uitzendinggemist.nl/ (Nederland 1, 2, 3) of http://www.rtlgemist.nl/ of http://www.programmagemist.nl/. Ervoor betalen was ik niet van plan dus ik kijk alleen de gratis uitzendingen. Ik ben nu weer bij met "Keuringsdienst van Waarde", "Dubbeltje op z'n kant", wat interessante docu's gezien en ik heb "Flikken Maastricht" ontdekt.
Strijken en was vouwen vind ik echt bloedvervelend maar nu wordt het een stuk leuker en ben ik eindelijk weer eens bij (zoals al eerder gemeld is de wasmand stuk sinds de geboorte van mijn dochter, hij is verstopt, wil niet meer leeg lopen!).

Vanavond komt trouwens een van mijn favoriete films op TV "My best friends wedding". Op zich een aardige en grappige "feelgood-movie" maar ik denk dat ik de film ook zo leuk vind om de herinnering die ik eraan heb. Toen My best friends wedding in de bioscoop draaide ben ik erheen geweest met een vriend die echt helemaal slap heeft gelegen en heeft zitten/liggen gieren van het lachen. Zo gieren van het lachen dat de ene helft van de zaal, voor je, grinnikend achterom zit te kijken en je van de andere helft van de zaal alle ogen in je rug voelt. Ik weet nog precies bij welke scène in de film ik bijna ging vrezen dat ik m'n vriend nog voor in de zaal moest gaan ophalen als het door zou gaan zoals het ging. Hij lag zo slap in z'n stoel dat ie er echt uitgleed, ik denk; die glijdt zo nog door naar beneden tot de eerste rij.
Ik weet niet of je het ooit hebt meegemaakt, ik meerdere keren helaas (ik heb een vriendje gehad waarvoor ik al was gewaarschuwd door zijn zus; ga er niet mee naar een grappige film! Bleek dus dat de waarschuwing niet onterecht was en dat het ook nog in de familie zat. Zijn neef, die ook met ons mee was, zat ook keihard te balken van het lachen. Ach ja, altijd gezelliger dan die ex die z'n klep niet kon dichthouden tijdens Harry Potter en om de 4 minuten moest melden dat het zo'n ***film was en niks voor hem).
Van het einde van My best friends wedding krijg ik nog steeds minstens een traan in m'n ogen, zo lief. Nou ja, als je er dus voor in bent, leuke film op TV vanavond. Ik kan je niet het "feel-good"-gevoel geven dat ik er bij heb maar 't is wel een aardige film, zo om bij te strijken ofzo ;-).

Gisteravond lag ik toevallig nog wel even voor het kastje uit te zieken en heb ik dat gedoe van Joran v/d Sloot zitten kijken. Volgens mij is voor het juiste bedrag altijd wel weer een nieuw verhaal te koop bij v/d Sloot, vervolgens alles weer ontkennen, want hij is toch een zelfverklaard leugenaar. En gokverslaafd, zo blijkt, waarschijnlijk is er nog heel wat meer mis met die jongen als je zo'n verslaving op deze manier gaat financieren. Ik vraag me haast af hoeveel hij van Jaap Aap heeft gekregen voor de tranen die hij nog uit z'n ogen heeft geperst. Schandalig voor de nabestaanden dat dit maar kan en mag. Soms is geld echt iets vies.....

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de uitzending van Joran ook gezien.. maar het is volgens mij gewoon een pshychopaat
    Je dochter zal er mee thuis komen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind tv kijken soms ook erg zonde van mijn tijd, maar het is best lastig zo'n gewoonte te doorbreken. Liever lees ik toch een boek!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.