dinsdag 30 maart 2010

Lentejas en verslag weekend

Even dacht ik dat mijn “kijke-kijke-nie-koope kledingplan” (zie blog "hierbij beloof ik plechtig")heel snel een probleempje zou opleveren. Gelukkig bleek ik toch net in die ene zomer(/lente)jas te passen die ik nog maar nauwlijks heb gedragen. Nu nog een beetje verder afvallen (het is niet dat ik eruit zie als een rollade in de jas maar het scheelt niet veel), mooie motivatie.
Ik wil zelfs nog kleding weg gaan doen, wat weggeven, wat verkopen, wat bewaren om andere kleding mee te veranderen/pimpen. Lekker opruimen, dat geeft rust. Ik heb alleen zo om me heen gekeken en voelde ineens dagenlang de drang om een spijkerrokje aan te schaffen, leuk en past overal bij. Anderzijds heb ik voor de zomer al drie rokken en die draag ik niet veel dus..... ik heb het niet nodig. Exit plan tweedehands spijkerrokje.

Zoals beloofd nog een verslag van het weekend:
Vrijdag zijn we naar Mondo verde. Voor ons was het perfect, lekker wandelen, Minipenny heeft heerlijk geslapen in de buitenlucht, er waren leuke diertjes en alles is rolstolvriendelijk, dus ook wandelwagen vriendelijk. De entree is zeker als de attracties gesloten zijn en de tuinen nog niet op hun mooist, wat prijzig, 15 euro. Echter, in de omgeving kun je bij musea, hotels, etc. van die rekjes met kortingsbonnetjes vinden en daar hangen bonnetjes tussen die 20% korting geven (1 p.p.). Daar kwamen wij dus pas later achter, ze hingen gewoon in het hotel. In de kas zitten twee grijsvleugel trompetvogels waar we ontzettend veel lol mee hebben gehad. Ze stonden al op ons te wachten toen we binnen kwamen, even later, toen ik de aapjes aan het bewonderen was, klonk er een dierlijk gekrijs door de kas. Dat zoogdier was dus mijn man, die aan z’n veter werd gepikt door een van die twee vreemde vogels, hij schrok zich een ongeluk (slecht geweten?). De twee vogels zijn de hele weg in de kas met ons meegelopen, gezellig. Een wilde zelfs met ons mee in de lift naar de volgende verdieping, hij ging al mooi klaar staan achterin. We hebben ‘em er toch maar uit gestuurd, toen heeft ie nog even staan mopperen voor de liftdeur, was ’t er duidelijk niet mee eens! Er waren nog meer leuke beestjes te zien, we hebben ook nog hele grappige en slimme aapjes gevoerd, lieieief! Ik kan zo enorm genieten van dieren, gewoon naar ze kijken alleen al en me verwonderen over wat voor moois en wat voor variteit de natuur allemaal voortbrengt.
’s Avonds aan het buffet aangeschoven in het hotel, babyfoon mee naar beneden, heerlijk relaxed met z’n twee gegeten.
Zaterdag zijn we naar het mijnmuseum en het thermenmuseum in Heerlen geweest. Beiden interessant. In het mijnmuseum waren vrijwilligers die ook zelf in de mijnen gewerkt hadden, interessant om te zien en horen hoe dat nu ging. Je merkt en hoort dat de gevolgen van de sluiting van de mijnen nog steeds aanwezig zijn, in de harten, in de hoofden en in de portemonnees helaas. Zaterdag weer lekker gegeten in het hotel, wat een luxe allemaal. De kamer was ook fijn en netjes, de omgeving heel mooi (vanuit onze kamer uitzicht op groen en berg/grot), het ontbijt heel goed en het personeel super vriendelijk en behulpzaam. Misschien dat dat zelfvoorzienend wonen van ons nog eens gaat plaatsvinden in Limburg, het is er ook zo mooi.
Zondag tenslotte zijn we nog naar Maastricht geweest, leuke stad(swandeling) en nog even binnen gewipt in het natuur historisch museum, best aardig. Het leukste vond ik de http://www.bisschopsmolen.nl/. Er is daar in Limburg iets heel moois ontstaan, een samenwerking tussen verschillende locale bedrijven, waardoor er prachtige en smakkelijke streekproducten zijn ontstaan.
Voor onze verhuizing hadden wij een klein molenwinkeltje met eigen graanproducten en ingekochte streekproducten. Het leverde eigenlijk niets op maar het was wel erg leuk, zoiets als dat weer starten zit dus ook nog steeds in onze harten en dromen.
Het hele weekend was Mini super, we waren helemaal trots, zondagavond zaten we ergens wat te eten en ze zet me het toch ineens op een brullen! Nou ja, bijna het hele weekend dus, gelukkig, ze is niet perfect.
Met het afgelopen weekend hebben we heel fijn een vervelende periode kunnen afsluiten en lekker kunnen ontspannen, dat is heel wat waard, meer dan we er aan uitgegeven hebben in Euro’s.




Komend weekend de volgende mijlpaal, Minipenny krijg op eerste paasdag voor het eerst vast voedsel. Ik ga morgen fruit kopen en beetjes fruitmoes maken en invriezen in blokjes. Ik ben van plan haar voeding zoveel mogelijk zelf te maken, ik zie er eigenlijk ook wel naar uit om voor haar te koken. Ik zal nog even de recepten voor de babyvoeding hier neerzetten morgen ofzo.

Ze is vorige week niet helemaal lekker geweest, misschien was het toch weer een groeisprongetje, ze kijkt nu ineens weer nog wat wijzer uit haar oogjes rond, ze pakt haar voetjes vast en ze kan van haar buik op haar rug rollen (ik geloof dat de meeste kinderen beginnen met rug naar buik maar die van ons is lekker eigenwijs, prima). Dat moest deze trotse moeder toch nog even vertellen....

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat jullie zo hebben genoten! En het maakt niet uit dat het dan geld kost, zolang je er maar dubbel en dwars van geniet en er met veel plezier op terug kunt kijken. En dat doen jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie jullie daar al lopen...daar ben ik nl. ook geweest. Ben ik toch wel benieuwd naar welk hotel je bent geweest...Lamerichs toevallig? Dat heeft mooi uitzicht.
    Met het museumweekend ga ik weer naar een museum in de buurt.

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Pien: Nee, het was Vue de Montagne. We keken daar zo tegen de mergel bergwand op en aan de andere kant wat groen/tuin. Bergen zijn leuk als je van 't vlakke land komt hè...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.