maandag 22 maart 2010

Hulp in de huishouding en wat er in onze slaapkamer gebeurd ;-)

Op maandag (of dinsdag) staat hier het verschonen van de bedden, was/vouw/strijk en wat andere klusjes op de agenda. Gelukkig had ik vanmorgen een hulp.

Ik was het bed alvast aan het afhalen terwijl Minipenny er nog op lag te spelen, de hoeken van het hoeslaken had ik al los gemaakt en toen ging ze meteen “meehelpen”. Dat werd dus “kiekeboe” spelen samen, dat vind ze geweldig.

Ik zag laatst het boek “Maak nooit je bed op!” in de boekhandel http://www.rikkuiper.nl/journalist/Boeken/Artikelen/2009/8/26_Maak_nooit_je_bed_op!.html
Hèt wetenschappelijk bewijs voor wat ik al jaren doe aangezien ik graag het bed alleen deel met mijn ega en zo min mogelijk andere organismen! Wanneer je je bed niet opmaakt kan alles luchten en ontvochten, waardoor je minder bedgasten krijgt (stofmijten, bacteriën, etc.) en je matras zou er ook langer van meegaan las ik ergens. Het scheelt natuurlijk ook weer tijd en gedoe en daar zijn wij ook niet vies van.

Er is nu op zolder een machine donkerbont schoon aan het worden. In het waterreservoir van de droger zat nog water, dat heb ik leeggekiept in de wasmachine voor ik er was in stopte, samen met het water van een rompertje dat in de week had gestaan, scheelt weer water. De wasmachine draait hier alleen met een volle trommel (ik doe em zo vol dat ik er nog net met een hand tussen kan bovenin) met was die echt gewassen moet worden. Wij trekken kleding namelijk twee à drie keer voor het in de wasmand verdwijnt (als Mini er niets op gedropt heeft tenminste). Tussen het dragen in luchten we onze kleren goed ipv het meteen in de was te doen. Ik ruik wel altijd nog even hoor, als ’t toch niet fris is, gaat ’t alsnog in de was. Ik heb ergens eens gelezen dat je ook wasverzachter met wat water in een sprayfles kunt gebruiken als wasverfrisser. Ik zou liever iets met etherische olie maken maar toevallig heb ik nog een enorme fles wasverzachter staan waar ik eigenlijk niets mee doe.

En zo ziet onze slaapkamer er dan uit als alles gelucht wordt. Bed niet opgemaakt, who cares?

Zo ziet een slaapkamer in een normaal huishouden er dus uit bij sommigen, als je perfecte plaatjes wil zien, verwijs ik je graag door naar alle (glossy) magazines die deze wereld rijk is. Ik denk vaak dat veel mensen zulke onmogelijke en opgeklopte perfectie nastreven of menen dat van alles moet omdat ze dat in bladen of op TV zien.


Ik moet dan denken aan Birgitte Kaandorp, zij heeft het in haar show "badwater" het meerdere keren over "opgeflufte" reportages in de bladen:

Opgeflufte damesbladen-Birgitte Kaandorp
http://www.youtube.com/watch?v=40aT0lE572E

Het verschil tussen mannen en vrouwen, de werkelijkheid versus opgeflufte sfeerrepportages - Birgitte Kaandorp (kleine waarschuwing vooraf; mischien is dit filmpje niet ieder smaak, het is zeg maar een beetje 18 plus en voor sommigen misschien wat plat)
http://www.youtube.com/watch?v=3f2I_qA6xQU&NR=1

6 opmerkingen:

  1. @ Lilian: precies! Al die andere mensen zijn dus ook nog "onhygienischer" terwijl ze "netter" menen te zijn, eigenlijk.....
    Een beetje gek is trouwens geen gebrek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wordt ook pas na de koffie het bed opgemaakt. Wel hebben we s`nachts altijd een raam open staan en dat sluit ik overdag tenzij het prachtig weer is en de kachel niet brand.
    Praat me niet van die bladen want dan zou je er niet in kunnen leven, alles vaak heel steriel aan gekleed, nee niks voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon in een flat en daar staat vaak de wind op mijn slaapkamer, dus ná het slapen gaan de gordijnen open, bovenlichtje open en het beddengoed open geslagen. Pas als ik naar bed ga, klap ik het weer dicht en gaat het bovenlichtje dicht.. het hele jaar door.

    Het zal me aan mijn derrière oxideren of dat vreselijk tegen de etiquette of woonbladen in gaat: IK vind een fris bed lekker en IK moet er in slapen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Roos zei

    Heb je al eens gedacht aan een hot-fill op je wasmachine? Moet je wel een warmwater aansluiting hebben of kunnen maken.Goede besparing op je elektriciteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig gelachen om Brigitte Kaandorp. Echt leuk. En die bedden? Eigenlijk was ik daar altijd al te lui voor, dus dat komt héél goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat jullie ook al niet meer moeilijk doen om die bedden steeds op te maken en je iets van de blaadjes aan te trekken.
    @Roos: is idd een goed idee, wasmachine staat maximaal 3 meter van de combi-ketel dus een leidinkje erbij zou moeten lukken. Er moet toch nog een kamer op de zolder gemaakt worden met een verwarming dus daar moet toch ff iemand voor komen, een keer, ooit, als we zo ver zijn.
    @Zuinigaan: graag gedaan ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.