donderdag 25 maart 2010

Hierbij beloof ik plechtig geen nieuwe kleding te kopen voor een periode van 6 maanden (wardroberefashion.net)

Ik heb net in mijn agenda de datum 15 april genoteerd, vanaf die datum kun je inschrijven voor “een nieuwe ronde” bij Wardrobe Refashion (http://wardroberefashion.net/).

Ik ga een belofte afleggen om 6 maanden geen nieuwe kleding te kopen maar zelf kleding die ik heb, of tweedehands gekocht zijn, te vermaken. Het is de bedoeling dat je de resultaten van je inspanningen op de website plaatst. Mijn belofte gaat dan vanaf 1 mei in en geldt dan dus tot 1 november. Je kunt ook voor een periode van 2 of 4 maanden kiezen, of voor de rest van je leven maar dat laatste zie ik nog even niet helemaal zitten.
Wie heeft er nog meer zin om mee te doen?
Je hoeft het niet echt moeilijk te maken, je mag ook gewoon tweedehands kleding kopen ipv nieuwe kleding zonder dat je er iets aan veranderd.

About Wardrobe Refashion
Wardrobe Refashion is a community which has had an online presence since early 2006. Based in Melbourne, Australia, owner Nichola Prested started up the site after deciding to quit buying new manufactured clothing in a bid to do her part for the planet, save money and improve her sewing skills.
Participants of the blog pledge to abstain from the purchase of new manufactured clothing for the period of 2, 4, 6 months or LIFE. They pledge to refashion, renovate, and recycle preloved items with their own hands in fabric, yarn or other medium or make their own from scratch.
Those who fall off the wagon must confess on the blog by displaying a ‘Get out of Refashionista Jail FREE’ card.
Wardrobe Refashion averages around 20-30 new posts per week with approximately 65,000 page views per month. The majority of readership comes from the USA, then the United Kingdom, Canada and Australia respectively.
Wardrobe Refashion has had much media attention since its beginning which includes prominent newspapers in Australia and the UK, magazines, books and websites.


The Pledge
I, Moneypenny pledge that I shall abstain from the purchase of "new" manufactured items of clothing, for the period of 6 months. I pledge that i shall refashion, renovate, recycle preloved items for myself with my own hands in fabric, yarn or other medium for the term of my contract. I pledge that I will share the love and post a photo of my refashioned, renovoted, recycled, crafted or created item of clothing on the Wardrobe Refashion blog, so that others may share the joy that thy thriftiness brings! Signed MP

8 opmerkingen:

  1. Dat red ik niet. Ik koop standaard in januari en juli onze kleding. In de uitverkoop dus, dan maak ik een lijst met wat ik heb, ruim de kasten op en maak een lijst met wat ik nog nodig heb en ga er dan voor. Vooral schoenen waar steunzolen mooi en onzichtbaar in passen zijn dan belangrijk.

    Maar ik vind het knap dat je dat wel kan.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gister bij de kringloopwinkel net een leuk spijkerrokje en blouse gekocht...
    Ik ben niet van plan om veel te kopen de komende maanden, maar misschien nog wel een nieuwe broek en een paar schoenen...
    Succes met de uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roos zei:

    En vorig jaar was je zwanger! Knap als dat lukt weer geen zomer stukken te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al sinds november vorig jaar niks meer gekocht en wil het jaar zeker vol maken. Ik koop ook geen tweedehandskleding op het moment.Ik denk dat het me wel gaat lukken omdat ik gewoon erg veel kleding heb. Tot nu toe nog geen (ehhh weinig ;-)) aandrang gevoeld iets te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Ineke! Wij hebben vorig jaar ook al eens afgesproken dat er een half jaar niets gekocht zou worden omdat we aardig veel hadden. Ehmm.. ik voelde iets meer aandrang dan jij, ik heb nog uh... 5 dingen gekocht.
    Ik heb zoveel kleren en sommige dingen vind ik niet meer zo leuk maar ik vind het zonde om het weg te doen dus ik draag het maar een beetje op. Laatste jaren veel "veilige" dingen gekocht, beetje saai vind ik nu maar misschien wel perfect om te vermaken/pimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet je wel bekennen dat ik in deze periode wel iets van mijn zusje heb gekregen wat zij wegdeed. Een winterjas, een mooi vilten jasje en een zomerbroek met blouse. Ik krijg vaker iets van haar en was er erg blij mee. Maar dat ik het 'nodig' had zou jokken geweest zijn. ;-)
    Weet je? Ik loop gewoon de kledingwinkels voorbij en negeer de etagales zoveel mogelijk, ook een manier...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doеs уour site have a contact page?

    I'm having trouble locating it but, I'd like tο ѕhоot you
    аn email. Ι've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it improve over time.

    Feel free to surf to my site :: Ocwiki.Originlab.Com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thаnκ you, I've just been searching for info about this subject for a long time and yours is the best I have came upon so far. However, what in regards to the conclusion? Are you positive about the supply?

    my webpage - demotywatory

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.