dinsdag 9 maart 2010

Gespaard!

Ik had gister 3 verassingen voor manlief bij thuiskomst:
* we krijgen toch een soort van kinderopvangtoeslag (wij krijgen 't van de gemeente), we krijgen het zelfs met terugwerkende kracht
* ondanks de kinderopvangkostencrisis (zorgde voor een maandelijks tekort op de begroting van 250 euro) hebben we toch nog aardig weten te sparen afgelopen maand, meer dan duizend euro
*oh ja, en ik heb je reservebril terug gevonden dus we hoeven geen nieuwe te kopen (lag trouwens waar ik al had gezegd dat ie misschien zou liggen.... ;-) )


Ik heb eigenlijk moeten denken hoe we dat voor elkaar hebben gekregen in hemelsnaam.
Nu liep mijn inkomen steeds een week achter en dat is afgelopen maand gecorrigeerd dus dat is al een aardig bedrag maar nog niet genoeg om het te verklaren. Ook hebben we waarschijnlijk bespaard omdat je als nieuwbakken ouders bijna nergens meer komt ;-).
Maar toch denk ik dat het vooral komt omdat ik nog beter heb opgepast, beter opgelet met boodschappen en andere uitgaven, omdat ik wist dat we dat tekort hadden van 250. Onze zuinigere levensstijl blijkt dus te lonen, da's wel leuk om te zien.
We hebben nu meer spaargeld dan we ooit rood hebben gestaan. Dat is wel een fijn gevoel.

Zoals eerder gemeld hier zijn er wel wat electrische aparaten wat levensmoe dus er zal weer wat afgaan tzt maar toch!
Ik heb trouwens nog gekeken voor een combi-magnetron, de prijs was maar 1/3 van wat ik verwacht had voor een nieuwe (wij hebben al jaren geen reclamefolders en komen alleen in de electronicazaak om iets te kopen dat we uitvoerig op het internet hebben bekeken en uitgezocht dus tja, dan ben je niet meer op de hoogte). Voor zo'n bedrag vond ik 't de huidige ongemakjes (kleine dingetjes stuk, minder betrouwbaar, niet meer zo schoon) toch echt niet meer waard dus ik heb er al eentje uitgezocht van het merk dat we nu ook hebben (verder fijn en goed merk, is 15 jaar meegegaan nu ik nog eens tel, heeft ook het voordeel dat bakplaten en 't kipspit allemaal past in de nieuwe). Mr.Penny gaat deze week naar de groot-grootgrutter voor een fototoestel waar we op gewezen waren door mijn vader en dan mag ie meteen even kijken hoeveel die combi-magnetron daar kost en er eentje meeslepen als de prijs ok is.

Er wordt nu een klein meisje hier wakker, die zal zo wel een flesje willen (nou, zeg maar fles, onze jongedame krijgt flessen van 200ml en drinkt er sommige dagen 3 van leeg tot op de bodem, wat volgens het consternatiebureau te veel is maar inmiddels zijn we zo ver gevorderd in ons ouderschap dat we weten dat je die lui daar met een korreltje zout moet nemen (als ik borstvoeding zou geven zou de kleine het ook drinken en zouden ze er niets van zeggen)).
We gaan straks nog even lekker een stukje wandelen met de (benen)wagen, meteen even kijken of het kleine winkeltje bij het buurtwinkelcentrum het boek heeft dat ik graag wil kopen (ivm boekenweek (kan ik zondag gratis reizen)).
OK, gotta go, kleine heeft door dat het plafond niet terug babbelt en vind het nu niet leuk meer.

3 opmerkingen:

  1. Gelijk heb je met dat consternatiebureau. Ik ben zelf nogal aan de maat en hield me voor onze zoon aan de hoeveelheden en toen ik later de babyfoto's terugzag, had hij toch wel een mager bekkie, maar het was dan ook ons eerste kind. Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Je mag verwachten dat er toch wel goed opgeleide mensen werken bij zo'n bureau. Helaas!
    Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moneypenny, v.w.b. je fototoestel: heeft die megagrootgrutter goede fototoestellen, en een beetje service? Ik wil al heel lang een nieuwe kopen, maar aarzel telkens, omdat het om een flinke smak geld gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hanneke: we hebben gister het Canon-toestel dat in de aanbieding was gehaald bij de Makro. Mijn vader heeft er een beetje verstand van en het een beetje uitgezocht en die Powershot was wel wat zei hij. (Advies is consistent, het vorige advies was ook een Canon Powershot, die is waarschijnlijk niet stuk (wij steken er waarsch. niet de goede batterijen in, als die richting leeg zijn werkt het schermpje niet meer) maar nu we een kleintje hebben, wil je zeker weten dat je niet mis grijpt als je foto's wilt maken!) W.b.t. service; nou ja, die bestond alleen uit het doosje uit een magazijn halen maar ik denk dat je voor het beste advies misschien niet daar moet zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.