woensdag 24 maart 2010

De wildpluk wijzer

Op de blog van Genoeg zag ik deze week een hele leuke tip. Het was een link naar de wildplukwijzer. Op een kaart van Nederland kun je opzoeken waar je bij jou in de buurt lekkere dingen als noten, fruit en andere zaken gratis kunt plukken of vinden.
http://wildplukwijzer.nl/

In mijn woonplaats zou ik in het seizoen hazelnoten en peren kunnen plukken in een vervallen boomgaard. Perenmoes, perensap, peren/....-jam, lekker!
Ik wil ook nog steeds eens brandnetelsoep maken (van de topjes, schijnt erg lekker te zijn), moet wel te vinden zijn. Bramen kunnen altijd prima bij wat aarbeien uit de tuin voor in de jam (zonder suiker, ik gebruik Marmello). Ik las ook de tip dat je bramen pas vanaf een halve meter hoog moet plukken ivm met urine van dieren.

Ik blog nu vanaf mijn nieuwe gebruikte computer, hij is lekker snel. Ik was alleen erg ontevreden over de gebruikte laptoptas die ik geleverd kreeg; die stonk enorm naar sigarenrook! Je rook het al toen het nog in de doos zat, zo vies. Daarnaast hadden ze ook wel even een (beeldscherm)doekje over het schermpje heen kunnen halen, kleine moeite en het staat zoveel netter en waardevoller. Ik heb een (pissig) mailtje gestuurd met het verzoek dat van die tas op te lossen. Als ze het netjes oplossen zal ik het laten weten, als ze dat niet doen ook, met de naam van de website erbij, weten jullie dat je daar niet moet zijn voor een tweedehands computer. Ik probeer hier zo min mogelijk bedrijfsnamen te noemen, ik wil geen reclame maken nl.
Update: ze belden net, met excuses, is zeker niet de service en 't imago dat ze willen uitdragen. Er is een nieuwe inpakker en blijkbaar is die (nog) niet alert op dit soort dingen. Ik krijg kosteloos een nieuwe tas toegestuurd en nieuw dopje van dat ding tussen de toetsen (die was ook eigenlijk best vies, had ik meteen ook gezegd).




Nog even wat anders:

Ik kan nu ook eindelijk weer verder gaan met m'n scriptie. Ik ben zo'n brave Hendrika dat ik bijna niet meer naar m'n boeken durfde te kijken toen ik telefonisch van het UWV te horen had gekregen dat ik nu niet mocht studeren, veel ste bang dat ze erachter zouden komen of iemand me zou verlinken en ik gekort zou worden op m'n uitkering. Gelukkig was de arts een stuk redelijker en zag ze ook wel in dat het juist mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroot, plus, dat het nu juist wel goed past in de situatie.

Als jullie nog klachten hebben, ze kunnen weer gemaild worden naar moneypenny.33 apestaartje hotmail punt com!
Ook als je eigenlijk een klacht hebt maar die nooit kenbaar hebt gemaakt zou het me helpen als je me mailt. Ik wil namelijk "de kracht van de stille klacht", zoals ik het noem, aantonen om aan te tonen dat een goed klachten- en kwaliteitsmanagement lonend is voor organisaties. Ik ga weer niet teveel verklappen, komt allemaal aan 't einde van mijn opdracht.

1 opmerking:

  1. roos zei:

    Ha moneypenny nog even een reactie op gisteren.
    Het is meer het zeep gebruik waar je huid droog van wordt en niet het water.
    En in tegenstelling tot babies werken en zweten wij...Niet douchen zou in dit huishouden een straf zijn!
    Wij hebben dan ook sinds vorig jaar een zonne-boiler.Een geweldige besparing op het gas verbruik. Met subsidie gekocht bij een firma bij ons in de buurt.Ook de subsidie werd voor ons geregeld. Prima service.
    Een besparing voor portemonnaie en niet onbelangrijk het milieu.Deze firma(www.rozenloui.nl)heeft voor ons ook subsidie aangevraagd voor pv panelen! Ben benieuwd of we mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.