woensdag 31 maart 2010

Afrikaanse ananas stoofpot en biologisch eten

Vanavond maak ik Afrikaanse ananas stoofpot, een lekker vegetarisch recept dat ik vaker heb gemaakt. Ik maak het alleen met spinazi ipv boerenkool en vandaag voor 't eerst met wilde spinazi (nog nooit gegeten, ben benieuwd).
http://www.smulweb.nl/1018152/koken/recept/Afrikaanse-ananas-stoofpot

Gister was het dinsdag en dus don't-day (don't douche, don't eat meat) maar ik had iets uit de vriezer gehaald waar wel vlees in zat dus we halen vandaag even in. Morgen krijgen we een eter en dan maak ik preisoep
Prei, 1 a 2 aardappels, wat ui, knoflookje, alles net onder water zetten, zoveel bouillonblokje of poeder toevoegen als aangegeven, koken, staafmixer erdoor, klaar. Zo kun je met heel veel groenten(restjes) lekkere soepies maken. Gewoon wat groenten, aardappel eventueel om een beetje te binden, water en bouillonblokjes. Als het toch iets te dik is geworden, kun je het altijd nog wat verdunnen met gewoon water of melk als je het wat romiger wilt maken.
en een vegetarische ovenschotel van aardappel, tomaat, ui en gestoomde aubergine, alles in plakjes dakpansgewijs op elkaar, dan wat ei losgeklopt in melk eroverheen en wat geraspte kaas.

Om ons voornemen meer biologisch te gaan eten in te vullen ben ik vandaag naar boerderijwinkels en biologische winkels op zoek gegaan op internet. Een boerderijwinkel echt in de buurt vond ik helaas niet, wel een winkel redelijk in de buurt waar ze biologische groenten en vlees zouden hebben. Dat bleken Odin tassen te zijn. We gaan maar eens een combi-abbonement uitproberen. zie http://www.odin.nl/ (ook voor veel recepten). Ik heb eerder zo'n tas gehad van een ander merk en dat beviel niet zo goed dus ik ben benieuwd.

Bij het zoeken kwam ik nog een handige site tegen:
http://www.soeco.nl/
Ben je op zoek naar een biologische winkel, kringloop, fair trade of energie besparende producten in jouw buurt of zoek je een duurzame variant van je huidige kledingmerk? Soeco is een gids bomvol leuke duurzame winkels, webshops, merken en producten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.