maandag 1 februari 2010

Vrijdag 12 februari is het weer Warme Truiendag!

Vertel het verder!

Wordt 12 februari de warmste dag van het jaar?

WAT? 12 Februari is het Warme Truiendag. Dan trekt iedereen in Nederland zijn warmste trui aan en zet de verwarming die dag een of meer graden lager.

WAAR?In alle huizen en kantoren, op scholen en universiteiten in heel Nederland.

HOE? Stuur dit mailbericht door naar iedereen die je kent(via http://www.warmetruiendag.nl/tellafriend) , zodat niemand vrijdagmorgen 12 februari lang hoeft na te denken wat hij/zij die dag aantrekt (tenzij je in je kledingkast alleen maar warme truien hebt liggen natuurlijk). Zet de verwarming uit of lager of vraag de directie dit te doen. De verwarming één graad lager bekent 7% minder energieverbruik en dus 7% minder CO2-uitstoot. Per jaar betekent dit ca. 250 kilo CO2 per huishouden minder, oftewel een miljoen ton CO2 als alleen al alle huishoudens meedoen.

WANNEER? Vrijdag 12 februari 2010. De dag dat we elkaar laten zien dat we niet langer willen wachten en zelf bereid zijn stappen te ondernemen om energie te besparen.Roep je collega’s, (mede)studenten en -scholieren op mee te doen door dit bericht door te sturen (of roep op via Hyves: www.warmetruiendag.hyves.nl). Download banners, posters etc. op www.warmetruiendag.nl. Maak er een leuke en energiezuinige dag van. Leg op de Warme Truiendag op school, bedrijf of thuis een ambitie vast voor een heel jaar energie besparen.

3 opmerkingen:

  1. Eigenlijk is het niet best zo`n dag. Ik verbaas me dagelijks hoe mensen zich kleden. In de winter moet je je toch goed kleden. Wij hebben de kachel s`winters niet hoger dan in de herfst b.v. maar trekken gewoon warmere kleding aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch doe ik dit de laatste tijd iedere dag al. Wel met laagjeskleding want dat is fijner dan 1 wintertrui.
    Ik weet wel zeker dat de rekening voor gas hoger uit zal gaan vallen.

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Johanna: Je hebt helemaal gelijk. Mijn ex-collega's vonden dat onze werkgever de temperatuur maar zo moest inregelen dat je het jaarrond in rokjes met panty en pumps achter je bureautje behaaglijk kon zitten zonder een trui aan te moeten doen. De verwarming moest dus op standje koukleum. Ik ging kapot van de hitte daar, ik zat er soms in de winter even in een topje achter m'n PC om op adem te komen, en hoofdpijn dat we allemaal hadden, pfff..
    Heb ik ook nog het lef gehad om een beetje tegen te sputteren zeg, toen lag het aan mij; ik was te dik en had een extra vetlaag dus ik had het snel te warm...ja hoor...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.