woensdag 10 februari 2010

Rekenmachine op waterkracht

Vandaag ben ik even naar het gemeentehuis gereden (/gegleden) toen ik toch brood moest halen om het bespaarpakket op te halen (kreeg ik omdat ik mee doe aan het klimaatstraatfeest).


Er bleek een rekenmachine dat op water werkt in te zitten. Geinug speledingetje! Er moesten maar een paar druppels water in een buisje en even later deed de rekenmachine het. Ik vraag me af wat voor techniek erachter zit.

Er zat ook nog een spaarlamp in met 20 jaar garantie, wat tochtband en waterbespaarders voor 2 kranen en de douche (maar als ik die ertussen zet krijg ik ruzie met MrPenny, die is fel tegen die dingen omdat hij vanuit "proffesionele" ervaring weet dat ze problemen kunnen opleveren).


Toen ik het pretpakket open maakte was ik eerst verbaasd. Ik zag eerst alleen een hele laag schuimpjes. Niet zo milieuvriendelijk, dacht ik, tenzij... En jawel, even de tongtest gedaan en inderdaad, het was gemaakt van maiszetmeel. Nog een cadeautje dus, daar kunnen mijn neefje en nichtje misschien wel leuk mee spelen als ze hier zijn over een paar weken, het heeft maar een kleur maar ze kunnen het gebruiken als Playmais (of Happy mais, etc., je hebt het van allerlei merken) Je kunt die "schuimpjes" nl. met een beetje water vormen en aan elkaar plakken.(http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/speelmaiswinkel/). Ik heb al wat plaatjes met voorbeelden opgeslagen zodat ze voorbeelden hebben als ze het leuk vinden om mee te spelen.

3 opmerkingen:

  1. Mijn man heeft een horloge die het op water moet doen gekregen, maar die doet het niet zo goed. Ook de tip om een druppeltje azijn toe te voegen deed het resultaat niet verbeteren. Jammer.
    Gelukkig werkt jou rekenmachine wel goed! Fijn.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh wat zonde zeg. In het bespaarpakket zat ook een briefje met de gegevens over de garantie met een nummer wat je kon bellen als iets stuk was etc. Misschien kun je het merk eens google-en? Misschien wil de fabrikant zelf ook wel weten dat het produkt niet goed werkt en waarom. ("Klachten zijn kansen" sprak de kwaliteitsmanager zonder diploma)
    De rekenmachine deed het niet meteen, dus ik dacht nog "hmm.... zie je wel, kan toch ook bijna niet joh" :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.