woensdag 20 januari 2010

Rectificatie tip over het bewaren van knoflook

Oepsje...
Ik heb een tijdje geleden hier een tip geplaatst over het bewaren van knoflook (in een potje met olie). Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, misschien was de olie te oud of moet je het in de koelkast bewaren maar ik heb nu iets in de kast staan waar je niet echt trek van krijgt. De knoflook is wat bruinig geworden.
Niet doen dus!

Ik zal op het forum nog eens een keer vragen naar het bewaren van knoflook, daar heb ik de tip eens gelezen.

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het ook niet goed, knoflook laat een stofje vrij precies weet ik het ook niet maar weet wel dat het niet goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan bij baby`s botulisme veroorzaken met na een paar dagen de dood als gevolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je moet het in de koelkast bewaren, ik doe het al jaren zo, sucses

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik bewaar knoflook tegenwoordig in de vriezer (tip ooit gelezen op consuminderforum?)
    Teentjes loshalen, en in een bakje doen. Kort ontdooien, pellen en dan door de knijper. Werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.