donderdag 28 januari 2010

Afgelopen consuminderweekje

Het is nu een beetje drukker en nog wat wennen aan het nieuwe ritme (of gebrek daaraan soms ;-)) met Minipenny maar we vinden nog wel wat tijd en manieren om te consuminderen.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat ik een energiebesparingspakket mag komen ophalen bij de gemeente. Die kreeg ik omdat ik me had aangemeld voor het klimaatstraatfeest. Helaas doen niet alle gemeenten hier aan mee wat betreft het pakket maar je kunt vanuit heel Nederland wel meedoen. http://www.klimaatstraatfeest.nl/ Ik vind het wel jammer dat je niet zelf nieuwe tips kunt toevoegen daar maar goed, het is wel een aardig initiatief.

We besparen nu wat energie door de babyfoon uit te zetten 's nachts en op andere momenten dat we die niet nodig hebben (nou ben ik al wel twee keer vergeten het weer aan te zetten dus dan moet ik als een inbreker de babykamer insluipen om het ook daar weer aan te zetten maar toch werkt het wel).

Verder zijn we er nog niet helemaal uit hoe lang het precies maar ik vermoed dat we echt al meer dan een jaar doen met dezelfde verpakking los vaatwaspoeder en het is nu nog steeds niet op, dat heeft dus geld gescheeld maar het is ook veel makkelijker om zelf te doseren dan vaatwastabletten en dus spaart het het milieu (de tabletten deed ik altijd al door de helft, de vaat werd dan nog steeds prima schoon). Het zit in een handige grote flacon met een schenktuit dus je hoeft het ook niet aan te raken. We hebben het ooit bij Dirk gekocht en het was nog veel voordeliger dan tabletten ook.

Ik heb ook uitgezocht waar hier in de buurt de babyvoeding van Minipenny (Nutrilon hypo allergeen 1) het voordeligst is. Ik vond de uitkomst eigenlijk verassend:
Kruidvat - 15,99
Etos - 15,73
Trekpleister - 15,43
Dirk - 13,89
Goh, ik dacht eigenlijk dat Kruitvat wel voordelig was maar het scheelt dus 2,10 per pak met een supermarkt. Ik vind het filliaal van Kruitvat bij ons toch al niet zo fijn, iemand heeft daar bedacht om de luiers en voeding precies in de twee gangpaden neer te zetten waar je niet doorheen kunt met een kinderwagen en 't is er vaak een beetje een zooitje (rommelig en niet schoon) dus nu ben ik daar ook meteen van verlost. Het Kruitvat eigen merk is slecht bevallen, Minipenny was helemaal overstuur van de buikpijn en de speen verstopte er steeds van. Ik moet nog even bij Hoogvliet kijken wat het daar kost, misschien kom ik daar morgen voor het brood.

Minipenny is nog steeds verkouden, vandaag toch nog maar eens de huisarts gebeld omdat ze bloed bij het snot had en diarree en nu moest ik toch maar even komen. M'n gevoel zei dat er niet veel aan de hand was en dat was gelukkig ook zo, met een receptje voor neusdruppels konden we weer naar huis. De neusdruppels zaten in een glazen flesje van de apotheek, yes, weer een glazen neusdruppelaar erbij om zelfgemaakte druppels in te doen ;-). Ik hoop dat ze snel weer opknapt, het is zo zielig (en ik kan steeds op en neer naar boven om de fopspeen weer terug te geven nadat ie gelanceerd is omdat ze het benauwd kreeg met die snotneus (met een verzwikte enkel dankzij het strooibeleid van de gemeente)).

Verder hebben we wel gezondigd tegen vele van onze eigen regels/afspraken door de afgelopen week zowel frietjes te halen als shoarma te laten bezorgen nota bene. Vooral die shoarma was erg duur, ongezond, veel en milieuonvriendelijk met alle verpakking en niet te vergeten de brommert die het kwam brengen. Geconsuzondigd dus... Bij het bestellen van de shoarma kreeg ik wel een gratis foto albumpje via Just East.nl

3 opmerkingen:

  1. Het kruidvat is met heel veel dingen erg duur. Ik had het laatst met een fles head en shoulders was bij het kruidvat ruim 50 cent duurder dan bij de supercoop. Dacht ik goedkoop uit te zijn dus niet.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms moet je eens iets lekkers eten en zondigen om weer te kunnen consuminderen...

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo

    Ik heb een tweeling van 4 maanden mijn zoontje heeft als baby koemelkallergie gehad en we kregen dus ook hypo-allergene voeding geadviseerd.
    De eerst maand gebruikte ik Friso hypo €14,49 voor 700 gram tot ik bij de Albert Heijn de Hypo-allergene voeding van hun eigen merk zag staan kosten €9,99 voor 800 gram nogal een verschil dus.
    Toevallig moest ik die week naar de kinderarts en vroeg het aan haar ik twijfelde toch een beetje ze zei me zelfs dat de voeding van Ah uit de fabriek van Nutricia kwam en de Ah voeding moet net als elke baby voeding aan de Nederlandse wetgeving voldoen.
    Ik ben dus volledig overgestapt zonder enkele problemen ik heb gemiddeld 2,5 pak per week nodig dus het scheelt nogal.

    Misschien kun je er iets mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.